TOPlist

Facelift Hyundai Ioniq 5: vyšší dojezd, OTA aktualizace i zadní stěrač

Hyundai Ioniq 5 facelift
  • Na korejském webu automobilky Hyundai se objevily informace k chystanému faceliftu Ioniqu 5
  • Těšit se můžeme na vyšší kapacitu baterie, stejnou dobu nabíjení i změny v rámci exteriéru i interiéru 
  • Přichází také často zmiňovaný zadní stěrač nebo over-the-air aktualizace systému 
  • Cena má kupodivu zůstat stejná 

Od odhalení populárního elektromobilu Hyundai Ioniq 5 už uběhl nějaký ten pátek a již v loňském roce se objevovaly informace ohledně jeho chystaného faceliftu. Nyní automobilka na svém korejském webu doplnila veškeré detaily plánované modernizace, a ačkoliv zatím nemáme potvrzení, že se změn dočkáme i v Evropě a USA, dá se to téměř s jistotou očekávat. Napříč trhy se ale mohou některé drobnosti odlišovat.

Z hlediska exteriéru se dočkáme změn v podobě nových barev, zvětšeného spoileru na zadních dveřích nebo mohutnějších nárazníků, které celý vůz prodlouží o 2 centimetry. Změní se také venkovní ukazatel úrovně nabití a novinky čekají i sportovnější verzi Ioniq 5 N. Opět se bavíme o nových náraznících, barvách nebo 20″ kolech. Přepracovány byly také štítky s označením řady N line.

Jednou z vymodlených novinek současných majitelů Ioniqu 5 je pak zadní stěrač, který na původní verzi chybí. Funkce Digital Key 2 zase umožní odemčení a zamčení vozidla pomocí telefonu nebo Apple Watch. Zásadní změny se ale udály také pod kapotou. Kapacita baterie totiž z původních 77,4 kWh narostla na 84 kWh, což má navýšit celkový dojezd o 27 km na 485 km (dle korejských metrik, mezinárodní údaje zatím chybí).

Hyundai Ioniq 5 facelift
Interiér Ioniqu 5 doznal změn v oblasti volantu i středové konzole

Vyšší kapacita baterie a stejná doba nabíjení

I přes nárůst kapacity baterie a zvýšení dojezdu se u faceliftu nijak nenavyšuje doba nabíjení, která dle Korejců stále zůstává na hodnotě 18 minut ( z 10 % na 80 % kapacity). Změn je ale mnohem více. Těšit se můžeme na lepší tlumení zvuku i vibrací, redesignovaný volant v interiéru i centrální konzoli mezi sedačkami s USB-C porty, nabíjecí podložkou pro telefon i fyzickými tlačítky pro některé často používané funkce.

V kufru nově najdete tlačítko pro jednoduché složení zadní řady sedaček a velká novinka přichází také ve světě softwaru. Nově potěší přístup k infotainmentu s názvem Connected Car Navigation Cockpit, který umožňuje over-the-air aktualizace systému, jako je známe například z modelu Ioniq 6. Cena vozu by měla zůstat stejná. V Koreji má být novinka k dispozici již během března, na další trhy se dostane v následujících měsících.



Hyundai Ioniq 4



Nepřehlédněte

Test Hyundai Ioniq 5 (2022): retrohipster

Autor článku Adam Bělunek
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Kapitoly článku