- Samsung vloni prodal 8 z 10 skládacích telefonů po celém světě
- Na trhu s ohebnými smartphony drží dominantní podíl 80 %
- V obrovském závěsu zanechal Huawei i vzrůstající Oppo
Jihokorejský Samsung našel díru na trhu. Masivně investoval do neprobádaného segmentu skládacích telefonů a už mu to nese ovoce. Za loňský rok se po celém světě prodalo 14,2 milionu skládacích telefonů a 12 milionů z toho neslo značku Samsung.
Vyplývá to z dat Canalys, které zveřejnil server Financial Times. Samsung tedy čtyři roky po vstupu na tento trh (s první generací Galaxy Fold) drží totální monopol a podíl přes 80 %. Zároveň má prakticky neotřesitelnou pozici. Zbytek percentilu totiž sestává ze značek Huawei, Oppo a Xiaomi. A ty buď vůbec neprodávají své skládačky globálně, anebo jim chybí licencovaný systém Android.
Pokud jde o to, jak si vede trh se skládačkami oproti prodejům konvenčních smartphonů, je to velký rozdíl. Popularita mobilů s ohebnou konstrukcí raketově roste, již nyní má zhruba 1% podíl na prodejích všech mobilních telefonů. Bohužel, naopak trh s klasickými smartphony se každý rok propadá o vyšší jednotky procent.