- Apple minulý měsíc představil cenově dostupný model iPhone 16e
- Už nyní se spekuluje, jestli gigant z Cupertina v příštím roce tento krok zopakuje
- Zprávy z dodavatelského řetězce naznačují, že je tato varianta ve hře
Představení iPhonu 16e sice díky řadě úniků bylo očekávané, přesto nejednoho případného zájemce firma z Cupertina dokázala překvapit. Ať už jde o použitý (či spíše nepoužitý) hardware, nebo překvapivě vysokou cenu. Vzhledem k tomu, že Apple představil nástupce modelu SE po téměř třech letech, se nabízí otázka, jak to bude do budoucna s dalšími „cenově dostupnými“ modely iPhonů. Podle informací z čínského dodavatelského řetězce, které zprostředkovala organizace Consumer Intelligence Research Partners (CIRP), bychom se v tomto ohledu mohli dočkat zajímavé změny.
Uvede Apple příští rok iPhone 17e?
Dle jejích informací se totiž dočkáme iPhonu s přídomkem „e“ na pravidelné bázi. Konkrétně by měl Apple vydávat cenově dostupnější model každý rok, vždy v podobném období, tedy na začátku roku. „Zdá se, že telefony ‚e‘ budou součástí programu i nadále. Po uvedení základního modelu iPhone 17 v září očekáváme, že Apple příští rok touto dobou oznámí iPhone 17e. To by napodobilo představení ‚áčkových‘ modelů řady Pixel od Googlu několik měsíců po každoročním jarním uvedení jeho vlajkových modelů a modelů Pro,“ stojí ve zprávě CIRP.
V souvislosti s tím uvedl leaker s přezdívkou Fixed Focus Digital na WeChatu, že se dozvěděl o existenci nového projektu v dodavatelském řetězci giganta z Cupertina, a naznačil, že je zde vysoká pravděpodobnost, že se týká právě iPhonu 17e pro příští rok. Stojí za zmínku, že Fixed Focus Digital byl prvním leakerem, který se o pojmenování „iPhone 16e“ zmínil již v prosinci, kdy všichni ostatní ještě předpokládali, že Apple jednoduše vydá nové zařízení v zavedené základní řadě iPhone SE.
Uvedení cenově dostupnějšího modelu „e“ v polovině cyklu by mohlo Applu pomoci okysličit jeho portfolio smartphonů a vyvolat větší zájem zákazníků než pouhé opětovné uvedení standardního iPhonu v nové barvě – což je strategie, kterou společnost používala v minulosti. Jestli se k tomuto nakonec Apple uchýlí, je otázkou a pravděpodobně v tom bude hrát roli také to, zda bude mít iPhone 16e u zákazníků úspěch, či nikoli.