- Legendární střílečka Doom byla díky nadšencům „zprovozněna“ na chytrém budíku Alarmo od Nintenda
- Aby bylo možné hru spustit, bylo potřeba provést drobné hardwarové úpravy
- Projekt ukazuje kreativitu fanoušků v oživování klasických her na netradičních platformách
Není žádným tajemstvím, že legendární akční hra Doom se v posledních letech objevila na celé řadě neobvyklých zařízení. Od bankomatů, těhotenských testů, chytrých žárovek přes tiskárny až po bramborou poháněnou kalkulačku. Spustit jej dokonce lze i na střevních bakteriích, kde ale dohrání zabere zhruba 600 let. Nyní se ke kuriózním platformám přidalo i Nintendo Alarmo. Jedná se o „herní“ budík, který přehrává zvuky legendárních herních titulů, jako například Zelda nebo Mario. Momentálně ho však komunita nadšenců přetvořila na „herní platformu“, která taktéž zvládá tento klasický FPS titul z roku 1993.
Alarmo je zařízení, které kombinuje funkce budíku a základní herní konzole. Původně bylo navrženo jako připomínka starých herních dob Nintenda a mělo sloužit spíše jako sběratelský kousek než skutečné herní zařízení. Technologičtí nadšenci však objevili způsob, kterým ho přetvořit tak, aby zvládlo rozjet i herní tituly, jako právě zmíněný Doom.
Výzvy byly především v hardwaru
Hardwarově je Alarmo velmi omezené zařízení. Jeho obrazovka a paměť neumožňují přehrát Doom v jeho plné podobě. Komunita musela provést zásadní úpravy, aby hra mohla fungovat alespoň v základní verzi. Jedním z hlavních kroků bylo zjednodušení grafiky a odstranění zvukových efektů, které by jinak zařízení nezvládlo. K hacknutí budíku od Nintenda byla údajně využita znalost amatérského programování a zahrnuty prý byly také postupy, které nejsou zcela legální. Fanoušci využili modifikace hardwaru i softwaru a kód hry musel být optimalizován, aby se vešel do malé paměti zařízení.
Samotná hratelnost Doomu na Alarmu je poměrně dost omezená, ale hra je překvapivě plynulá, i když obraz i zvuk jsou výrazně ořezány. Tato minimalistická verze hry představuje jen základní pohyb a akci, čímž je zážitek vzdálený původnímu dojmu, ale pro fanoušky jde spíše o symbolický výkon než plnohodnotný herní zážitek.
Kód legendární hry je dobře známý a dostupný, což umožňuje nadšencům ho upravovat a spouštět na zařízeních, která k tomu původně vůbec nebyla určena. Hraní Doomu na budíku je tak další ukázkou, jak je komunita ochotná experimentovat a překračovat technické limity. Komentáře a ohlasy byly převážně pozitivní, přičemž někteří dokonce navrhli hru přidat do oficiální nabídky pro Alarmo.