TOPlist

Arachnoid VR: virtuální realita, ve které se budete bát (recenze)

Arachnoid VR

Pražské vývojářské studio DIVR na konci února představilo zbrusu novou hru pro virtuální realitu. Jmenuje se Arachnoid VR a pro hraní se využívají stejné prostory jako v případě populárního Golema VR, který rovněž pochází z pera stejnojmenných vývojářů. Virtuální realitu Golem VR jsme na SMARTmanii testovali loni v listopadu a ze zážitku jsme byli nadšení.

Arachnoid VR je virtuální realita, ve které se budete bát
Arachnoid VR je virtuální realita, ve které se budete bát

Arachnoida si můžete vyzkoušet ve spodním patře hračkářství Hamleys v Praze v ulici na Příkopech hned u Václavského náměstí. Vstupné je stejně jako u Golema 450 Kč na osobu a věřte mi, že za ten zážitek to rozhodně stojí a po celou dobu jsme se náramně bavili. Jediným záporem je dle mého názoru délka – ve světě Arachnoida bych se určitě vydržel procházet mnohem déle, než stanovených 15 minut.

Během první hry jsem vlastně ani neměl možnost detailně prozkoumat všechny zajímavosti, které si vývojáři na hráče připravili. Alespoň že si po dohrání můžete přikoupit další „život“ s 35% slevou. Ideální by pro mě byl 25minutový zážitek, ale zase chápu snahu autorů, že ne každý ve virtuální realitě vydrží tak dlouho, a navíc by se na hrací ploše nestihlo vystřídal tolik hráčů a týmů.

Arachnoid VR vás zavede do temného podzemního světa

Zatímco v případě Golema jsme se ocitnuli ve starověké Praze plné magie, v případě Arachnoidu se připravte na mnohem divočejší a téměř hororový zážitek. Nemusíte se ale bát, stříkající krev ani děsivé nestvůry na vás nikde startovat nebudou. Jak už totiž název napovídá, tady hlavní roli hrají pavouci.

Jak už název hry napovídá, hlavními „společníky“ vám budou pavouci :-)
Jak už název hry napovídá, hlavními „společníky“ vám budou pavouci :-)

Doporučený herní věk je od 15 let, ale myslím si, že hru zvládnou i mladší děti (pozor však na minimální výšku 130 centimentrů). Žádné vyložené děsivé či hororové momenty vás nečekají, ale o lekavé scény rozhodně nouze nebude :-)

Propracovaný herní svět s řadou interaktivních prvků

Hrát můžete sám, nebo v multiplayeru až s dalšími třemi hráči, což rozhodně doporučuji. Ostatně hra samotná je ideální například pro teambuildingové akce. Vy se ocitáte v roli průzkumníků a jste vysláni zpět v čase s úkolem obnovit komunikaci s výzkumnou stanicí kdesi hluboko pod zemí. Ze zdánlivě banální mise se ale brzy vyklube souboj o přežití.

Před vstupem do podzemí navíc do rukou dostanete reálný nástroj, který ve hře funguje jako baterka. A věřte mi, že až se budete proplétat temným jeskynním systémem, budete za tuhle pomůcku opravdu vděční. Při hraní Arachnoida jsem si připadal jako v nějaké počítačové hře – nejen že musíte plnit základní příběhovou linku (tedy přežít a dostat se z podzemí), ale zároveň můžete hledat a sbírat bonusové audiokazety a především speciální materiál nazvaný Blue Effect.

Alternativní konce a důraz na týmovou spolupráci

Aby toho nebylo málo, v jeskyním systému na vás budou útočit pavouci, kteří se vás budou snažit připravit o život. Připravte se tedy na situace, kdy se snažíte sbírat Blue Efect, váš kamarád zrovna nahazuje virtuální jistič a třetí člen skupiny na vás volá, abyste mu posvítili baterkou, protože nevidí na cestu. Tohle je jedna z atraktivních herních situací, která na vás ve virtuální realitě čeká.

Takhle vypadá BlueEffect, který v Arachnoidu sbíráte
Takhle vypadá Blue Effect, který v Arachnoidu sbíráte

Arachnoid navíc nemá pouze jeden konec, ale hned několik a vy svým stylem hraní určíte, který to bude. I proto provozovatel nabízí slevu na další hru – abyste mohli pátrat po alternativních koncích, nebo si zlepšili své herní skóre. Já mimochodem skončil se 70 body. Na herní ploše vás mimochodem snímá 80 kusů kamer Optitrack, na hlavě máte VR brýle Oculus Rift, na zádech notebook XMG, a pro sledování pohybu rukou se používá Leap Motion senzor.

Stejně jako v případě Golema se pohybujete na herní ploše o velikosti 250 metrů čtverečních. Zatímco u Golema zabral vývoj 12ti člennému týmu téměř řok, v případě Arachnoidu to desítka vývojářů stihla za 3 měsíce, nicméně i v tomto případě se titul podle reakcí a zpětné vazby hráčů neustále ladí za pochodu.

Arachnoid VR byl pro mě skvělým herním zážitkem, který jsem si opravdu užil a každému jej rád doporučím. Je vidět, že si autoři s hororovou akcí dali skutečně záležet a už teď se těším na jejich další počin, na kterém pracují a který by měl být veřejnosti představen ještě v průběhu letošního roku. Virtuální realita v poslední době zažívá obrovský boom a kdo ví, třeba jednou na podobné zážitky budeme chodit stejně často jako nyní do kina.

Autor článku Jiří Hrma
Jiří Hrma
Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytré domácnosti, cestovatel, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů.

Kapitoly článku