Sledujte nás na YouTube

Aplikace Uber konečně dostává funkci, která usnadní komunikaci mezi řidičem a cestujícím

Když přišla na trh alternativní taxislužba Uber, která výrazně snížila ceny jízdného, nebylo divu, že se proti ní začali bouřit řidiči, kteří se vozením cestujících také živili, ačkoliv pod značkou některé z velkých firem. Od té doby byl Uber na mnoha místech zakázán, u nás například v Brně, kde byl ale znovu povolen, reputaci pak příliš nepřidala ani nařčení cestujících, že je řidiči sexuálně obtěžovali, nebo aktuální kauza, kdy zástupci firmy údajně vědomě půjčovali svým řidičům auta, která nebyla technicky v pořádku. I přes to však firma směřuje svou pozornost kupředu a konečně přichází s vítanou funkcí, která v aplikaci chyběla.

Dosud služba fungovala tak, že po objednání vozu se mohli cestující s řidičem spojit skrze komunikační aplikace třetích stran. Ve většině případů se jednalo o WhatsApp, mnohdy bylo ale nutné komunikovat s řidičem přes SMS, což ale vyšlo především v zahraničí poměrně draho, a nebo zkrátka čekat a doufat, že se obě strany najdou.

Vývojáři platformy však konečně přímo do aplikace implementovali chat, takže si cestující ani řidič nemusí lámat hlavu s tím, jakou aplikaci mají oba nainstalovanou, a přes kterou se mohou domluvit kde se potkají, aniž by zbytečně utráceli peníze navíc. Myslelo se i na bezpečnost, a tak jsou příchozí zprávy řidičovi automaticky předčítány nahlas, aby se mohl stále věnovat řízení. Po přečtení zprávy se pak stačí dotknout displeje, čímž se cestujícímu odešle emoji zdvihnutého palce na znamení, že řidič zprávu dostal.

Aktualizace se v obchodech pro iOS i Android objeví v následujících týdnech.

Uber
Uber
Cena: Zdarma
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
Uber
Uber
Cena: Zdarma
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
Uber
Uber
Vývojář: Uber Technologies Inc.
Cena: Zdarma
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot
  • Uber Screenshot

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

2 komentáře

  1. Alois (neregistrovaný)

    Už vidím, jak řidič bude během řízení s někým chatovat. Pokud mu nelze zavolat, nebo on nemůže volat, je to na pikaču.

    • Vindis (neregistrovaný)

      Co takhle si ten článek přečíst? Píše se tam, že řidičovi se zpráva přečte nahlas a pouhým dotekem zprávu potvrdí. Takže se může nadále plně věnovat jízdě.
      Jinak, jak to chápu, tak se jedná hlavně o setkání, tedy řidič už může být na místě (stojí, tedy nemusí se věnovat řízení) a místo hlasu použije textovku.
      Hlavní využití vidím spíše ze strany klient-řidič. Než otravovat řidiče při jízdě, tak mu jednoduše poslat upřesňující zprávu kde má zastavit. Klient také může být na nějakém jednání, kde by byl hovor nepřijatelný, ale rychlé odepsání zprávy už ne.

Přidejte komentář

Upozornění: pokud odešlete anonymní komentář s příliš mnoha odkazy, případně použijete nesrozumitelné jméno či neexistující e-mail, může se stát, že náš systém pro rozpoznávání komentářů příspěvek detekuje jako spam. V takovém případě nebude komentář publikován hned, ale bude potřeba jej schválit, což může nějaký čas zabrat. Vyžadované informace jsou označeny *