Domů » Bleskovky » Xiaomi má vlastní uživatelské avatary. Nápadně připomínají Memoji od Applu

Xiaomi má vlastní uživatelské avatary. Nápadně připomínají Memoji od Applu

Asi nikoho už v dnešní době nepřekvapí, že se jednotliví výrobci tu a tam inspirují u konkurence. Někdy se jim to podaří relativně dobře zamaskovat, jindy je však okopírovaný nápad přímo do očí bijící. V případě, který vám nyní představíme, se však ze strany společnosti Xiaomi jedná s mírnou nadsázkou o loupež za bílého dne.

xiaomi mimoji

Společně s novou řadou telefonů pro mladé známou jako CC totiž čínský výrobce představil roztomilé avatary zvané „Mimoji“. Zní vám to povědomě? Není divu, jedná se totiž o naprosto neskrývanou inspiraci avatarů „Memoji“ od Applu. Jestliže vás nápadná podobnost jmen nepřesvědčila, pak věřte, že společnost Xiaomi v podstatě zkopírovala avatary od Applu jen s několika drobnými rozdíly.

Mi(e)moji?

Mimoji podobně jako Memoji přicházejí s okatými a upravitelnými avatary, kteří mají navíc prakticky stejné účesy i struktury obličeje. Snad jedinou opravdovou novinkou jsou přizpůsobitelné kosmetické prvky v podobě klobouků a barvy vlasů.

Apple své Memoji představil společně s iPhonem X v roce 2017. Pomocí „True Depth“ kamery v telefonu bylo možné vytvořit avatara, který se skutečně podobal danému majiteli či majitelce. Netrvalo dlouho a s vlastní implementací přispěchal také Samsung v podobě AR Emoji. Postupně se začali přidávat další výrobci včetně Xiaomi, které se nyní postaralo dosud o nejméně originální výtvor.

Společnost Apple nemá příliš mnoho možností, jak s klony Memoji bojovat. Nejefektivnějším způsobem je tak postupné vylepšování vlastní funkce, kterého se dočkáme s příchodem iOS 13.

Marek Bartík

Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

4 komentáře

  1. Janek (neregistrovaný)

    Dal jsem si práci s porovnáním emoji od různých tvůrců, včetně návrhu pro Česko a mohu konstatovat: téměř žádný rozdíl a to jsem použil i lupu. Pokud někdo něco kopíruje, pak všichni jeden od druhého. Ovšem tradiční hit, Čína to okopírovala se stal folklorem a pravděpodobně zůstane u některých až do smrti.

    • Tak EMOJI jsou jen jedny, vse ostatní co z nich vychazi a inspiruje se jsou da se rici kopie ne

      • David (neregistrovaný)

        No jasně, ale tohle není ten případ. Když si porovnáš original emotikony s animoji nebo memoji od Apple , jo bere se to jako inspirace (koncept je stejný ale vizuální stránka je uplně jiný případ). Ovšem teď si porovnej tohle a tamto od Applu. Nepřijde ti ani trochu urážlivé, že se ani nesnaží je trochu odlišit? A to se ještě nebavím o tom názvu, který je také velmi originální.

      • Asi rozumím jak to myslíš, třeba to dělají tak jak jsou lidé zvyklí a chtějí to… proč jim kromě něčeho nutit ještě používat jiné ne?

Napsat komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze. Pokud nechcete neustále vyplňovat pole Jméno a E-mail (nezveřejňuje se), doporučujeme se zaregistrovat. Vyžadované informace jsou označeny *