Trh se smartphony v posledních letech spíše stagnuje (loni dokonce mírně klesl), někteří výrobci však mají důvod k radosti. Mezi nimi i Xiaomi, které nyní vydalo souhrnnou zprávu z hospodaření v loňském roce.
Nárůst tržeb i zisku
Xiaomi zaznamenalo čistý zisk 13,48 miliard RMB (45,4 miliard korun) a tržby ve výši 174,9 miliard RMB (asi 588,5 miliard korun), což je o 52,6 procent více než v roce 2017. Na tomto čísle se výrazně podepsala expanze na západní trhy; ty se na celkových příjmech podílely 70 miliardami RMB, což je meziroční nárůst o 118,1 procent.
Na smartphonech loni Xiaomi utržilo 113,8 miliard RMB, což je meziroční nárůst o 41,3 procent. Na spoustě trhů Xiaomi dominuje, například v Indii drží se smartphony podíl 30 procent, v západní Evropě firma zaznamenala nárůst o 415 procent.
Podle šéfa Xiaomi Leie Juna se úspěch firmy točí okolo správně nastoleného obchodního modelu, který spočívá na třech pilířích – hardware, internet a maloobchod. Xiaomi chce nadále rozvíjet svůj ekosystém a rozšiřovat své portfolio do oblastí mimo Čínu.