Většina výrobců smartphonů zveřejnila výsledky svého hospodaření za minulé čtvrtletí, potažmo za celý loňský rok. Díky tomu mohly analytické firmy sestavit žebříčky prodejů z pohledu jednotlivých výrobců, byť u mnohých se jedná pouze o odhady; Apple například přestal ve svých finančních zprávách prodeje iPhonů v kusech zveřejňovat.
Samsung první, Apple o chlup druhý
Podle agentur IDC i Counterpoint zažil trh se smartphony první meziroční pád v historii, podle jejich analýz se loni prodalo 1,4, resp. 1,5 miliard smartphonů, což je meziročně o 4 procenta méně. Pořadí firem je u obou agentur stejné, vedení uhájil Samsung, který prodal něco málo přes 290 milionů telefonů a patří mu zhruba 20 procent trhu. Necelých 210 milionů prodaných iPhonů stačilo Applu, aby udržel druhé místo před čínskou firmou Huawei, která prodala o pouhý milion až dva telefonů méně. Přes 120 milionů telefonů prodalo čtvrté Xiaomi, páté Oppo na něj ale poměrně rychle dotírá. Největšími skokany z první pětky jsou Huawei a Xiaomi se zhruba třetinovým meziročním nárůstem prodaných smartphonů.
Agentura Counterpoint zveřejnila pořadí i na dalších příčkách – šesté má být vivo, sedmé LG, osmé Lenovo (včetně Motoroly), a devátá příčka patří HMD Global, přičemž Finové zažily s 17,5 miliony prodanými smartphony největší skok, a to o celých 126 procent. Z nuly se ale roste velmi snadno. Counterpoint také ukázal výraznou expanzi čínských značek do světa. Zatímco v roce 2015 šlo do vývozu pouze 25 procent čínské produkce smartphonů, loni to bylo 46 procent.