Loni se prodalo méně smartphonů než v roce 2017. Apple si udržel pozici před Huawei

Většina výrobců smartphonů zveřejnila výsledky svého hospodaření za minulé čtvrtletí, potažmo za celý loňský rok. Díky tomu mohly analytické firmy sestavit žebříčky prodejů z pohledu jednotlivých výrobců, byť u mnohých se jedná pouze o odhady; Apple například přestal ve svých finančních zprávách prodeje iPhonů v kusech zveřejňovat.

Samsung první, Apple o chlup druhý

Podle agentur IDC i Counterpoint zažil trh se smartphony první meziroční pád v historii, podle jejich analýz se loni prodalo 1,4, resp. 1,5 miliard smartphonů, což je meziročně o 4 procenta méně. Pořadí firem je u obou agentur stejné, vedení uhájil Samsung, který prodal něco málo přes 290 milionů telefonů a patří mu zhruba 20 procent trhu. Necelých 210 milionů prodaných iPhonů stačilo Applu, aby udržel druhé místo před čínskou firmou Huawei, která prodala o pouhý milion až dva telefonů méně. Přes 120 milionů telefonů prodalo čtvrté Xiaomi, páté Oppo na něj ale poměrně rychle dotírá. Největšími skokany z první pětky jsou Huawei a Xiaomi se zhruba třetinovým meziročním nárůstem prodaných smartphonů.

Agentura Counterpoint zveřejnila pořadí i na dalších příčkách – šesté má být vivo, sedmé LG, osmé Lenovo (včetně Motoroly), a devátá příčka patří HMD Global, přičemž Finové zažily s 17,5 miliony prodanými smartphony největší skok, a to o celých 126 procent. Z nuly se ale roste velmi snadno. Counterpoint také ukázal výraznou expanzi čínských značek do světa. Zatímco v roce 2015 šlo do vývozu pouze 25 procent čínské produkce smartphonů, loni to bylo 46 procent.

blank

Autor článku blank
Jakub Karásek
Redaktor serveru SMARTmania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů. Jaká zařízení aktuálně používám?

Kapitoly článku