Čínské Xiaomi, které v průběhu června vystřídalo jihokorejský Samsung na pozici lídra mezi výrobci chytrých telefonů, má teď další důvod k radosti. Další „zářez“ se jí totiž povedl v oblasti wearables, konkrétně v oblasti náramkových zařízení. Tam sesadila z prvního místa americkou společnost Apple nabízející v tomto odvětví své chytré hodinky Apple Watch.
Pomyslným posledním dílkem skládačky, který Xiaomi na první místo dovedl, je šestá řada jejího oblíbeného náramku Mi Band (recenze). Jak uvádí data společnosti Canalys, Xiaomi dodalo ve druhém čtvrtletí letošního roku 8 milionů náramkových chytrých zařízení, čímž překonalo hodnotu 7,9 milionu expedovaných zařízení, které ve stejném období dosáhly dodávky jablečného giganta Apple.

Oproti druhému kvartálu loňského roku pak jde v případě Xiaomi o 2,6% nárůst expedovaných produktů. Na třetím místě skončila společnost Huawei, u které došlo oproti minulému roku naopak k propadu, a to o neuvěřitelných 53,9 procenta. Viníka tohoto neúspěchu můžeme, stejně jako v případě pro Huawei neveselých prodejů v případě jeho smartphonů, najít v táhlém sporu této čínského giganta s americkými úřady.
Chytrým hodinkám stále vévodí Apple
Apple si nicméně nemusí až tak zoufat. Pokud se podíváme výhradně na čísla týkající se chytrých hodinek, pak Apple Watch naprosto neohroženě dominují. Ve druhém čtvrtletí letošního roku neslo 31,1 procenta ze všech chytrých hodinek, které se ve světě expedovaly, logo nakousnutého jablka. Na druhém místě, a to se značným rozdílem, se umístila značka Huawei, která dosáhla podílu 9 %.

Třetí místo patří Garminu, který dosáhl podílu 7,6 procenta. Čtvrté místo obsadila společnost Samsung, která si pro sebe ukrojila 7procentní podíl. Žebříček pěti nejúspěšnějších výrobců chytrých hodinek uzavírá právě Xiaomi, jemuž patřil podíl 5,7 %.
Ačkoliv se jednotliví výrobci chytrých náramků a hodinek snaží v tvrdém konkurenčním boji lákat kupující na neustálý pokrok a rozvoj, ať už v oblasti uživatelského zážitku, delší výdrže baterie na jedno nabití či vytváření a následného rozvoje vlastního, specifického uživatelského prostředí, podle vývojového manažera společnosti Canalys Jasona Lowa je a i v budoucnu bude nejvyhledávanější funkcí chytrých náramků a hodinek, a tedy i dělítkem mezi úspěchem a neúspěchem na poli nositelné elektroniky, úroveň a rozsah nabídky funkcí zaměřených na sledování a analýzu lidského zdraví a fyzické kondice.