TOPlist

WhatsApp stále hledá cestu k zisku. Uživatelům začne servírovat reklamy

Mobilní kecálek WhatsApp je dlouhou dobu považován za jeden z nejlepších komunikačních nástrojů. Po akvizici ze strany sociálního giganta Facebooku se WhatsApp usilovně snaží najít cesty, jak monetizovat své fungování. Už to vypadalo, že kecálek bude vydělávat na firemních uživatelích, kteří používají WhatsApp nejen pro interní komunikaci, ale také pro komunikaci se zákazníky. To se ovšem zdá, že pro fungování nebude stačit.

Vedení WhatsAppu, konkrétně viceprezident Chris Daniels, prohlásil, že končí politika nulových reklam. Reklamy se prozatím budou objevovat v rámci Stavu, tedy obdoby Příběhů z Messengeru od mateřského Facebooku.

To je trochu šalamounské řešení vzhledem k tomu, že Stav není natolik oblíbený jako protějšky na ostatních platformách. I přes experiment s reklamami nebude společnost považovat tento druh příjmů za primární, což je jistě pozitivní zpráva. Reklamy můžeme ve WhatsAppu očekávat v průběhu příštího roku.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Nestranný fanoušek technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a baseballový nadšenec. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do oblíbených fantasy a sci-fi světů.

Kapitoly článku