Po včerejším nepříjemném výpadku celé řady služeb českého T-Mobilu tu dnes máme podobnou situaci u komunikačního nástroje WhatsApp. Ten zhruba od dnešní deváté hodiny nefunguje. Většina jeho uživatelů včetně naší redakce hlásí problémy s odesíláním nových zpráv, u kterých neustále svítí ikonka hodin značící probíhající „odesílání“.

Problémy jsme zaznamenali i s používáním webové verze, do které se jednoduše nedá přihlásit, a to ani při pokusu o opětovné přihlášení skrze načtení QR kódu či několikaminutovém čekání. WhatsApp neustále zobrazuje hlášku o probíhajícím připojování, a to i v mobilní aplikaci pro Android a iOS. Masivní celosvětový výpadek služby potvrzují i nástroje jako DownDetector.com.

Společnost Meta, provozovatel platformy WhatsApp, zatím situaci nijak nekomentovala a ani nevíme, kdy by komunikační služba opět mohla začít fungovat. Výpadek už trvá déle než dvě hodiny. My v redakci budeme stav i nadále monitorovat a jakmile budeme znát další informace, do článku je doplníme.
Aktualizováno v 10:53: Posílání zpráv v mobilní aplikaci je konečně funkční (včetně multimédií), webová verze zatím stále nefunguje (není možné se do ní přihlásit).
Aktualizováno v 11:00: Funkční je i webová verze, i když někdy její spuštění ještě chvíli trvá. Vypadá to, že služby WhatsAppu byly po více než dvou hodinách opět uvedeny do provozu. Společnost Meta zatím žádné vyjádření neposkytla.