TOPlist

Vydavatel Cyberpunku 2077 se hráčům omlouvá za chyby. Slibuje řadu updatů i bezplatná DLC

Screenshot ze hry Cyberpunk 2077

Společnost CD Projekt Red zveřejnila nové prohlášení, ve kterém se její spoluzakladatel, Marcin Iwiński, omlouvá hráčům za stav hry Cyberpunk 2077 na starších konzolích. Ve videu nazvaném „Our Commitment to Quality“ (Náš závazek ke kvalitě) se zároveň dušuje, že na nápravě studio intenzivně pracuje a nastiňuje plán patchů a bezplatných DLC.

Kde se stala chyba?

Iwiński také v úvodu videa apeluje na hráče, aby nebyli kritičtí k vývojářům, kteří jsou podle Iwińského nesmírně talentovaní a pracovití. Rozhodnutí vydat hru padá na něj spolu se zbytkem vedení, a hluboce se za něj omlouvá.

Ve videu se hovoří především o konzolových verzích – v případě té počítačové Iwiński vyjadřuje velkou hrdost, byť podotýká, že ani ta nebyla perfektní. Za hlavní příčinu potíží konzolových verzí označuje fakt, že veškeré prostředí hry je utvořeno jedním členitým celkem, ve kterém se hráč může pohybovat takřka bez loadingů, a na to zkrátka rychlost úložišť starších konzolí nestačí.

Iwiński zároveň dodává, že se CD Projekt RED snažil hru vyvinout tak, aby vypadala úchvatně na počítačích, a teprve následně ji uzpůsobit konzolím. Ač si byli vědomi hardwarových limitů, údajně tento problém podcenili a během závěrečného testování řadu pozdějších problémů neodhalili.

cbp77 4
Marcin Iwiński, spoluzakladatel studia CD Projekt RED

S blížícím se vydáním zaznamenávali velká zlepšení a věřili proto, že hra spolu s Day zero patchem dostojí jejich nároků. Intenzivními pracemi na úpravách konzolové verze zdůvodňuje Iwiński i to, proč klíče od ní recenzentům dorazily až 8. prosince, tedy dva dny před vydáním. Celé situaci údajně nepomohla situace s pandemií CoVID-19 a nutnost komunikace pouze e-maily a videohovory.

Updaty i bezplatná DLC dorazí v průběhu roku

CD Projekt RED údajně dělá všechno proto, aby hru uvedl do co nejlepšího stavu. Ve videu to Iwiński ilustruje na plánu, který ukazuje přibližný čas vydání všech následujících patchů a bezplatných DLC v průběhu roku 2021. Dodává také, že se nejprve chtějí soustředit na odstraňování chyb a obsah doplňovat až posléze.

cbp77 5
Plán vydávání updatů a bezplatných DLC během roku 2021

Studio již dosud vydalo několik hotfixů a do 10 dnů uvolní velký patch na verzi 1.1. Další velký update v1.2 má pak dorazit v řádu týdnů. Bezplatná DLC doplňující vystřižený herní obsah by měla být vydána přibližně v závěru první poloviny roku a nativní verze hry pro next-gen konzole v polovině druhé. Průběžně budou také vycházet další drobnější aktualizace a hotfixy.

Hořká pachuť zůstává

Přestože je snaha studia napravit chyby chvályhodná, nelze se ubránit dojmu, že by lépe udělalo, kdyby hru vydalo skutečně dokončenou – obzvlášť plán vypustit nativní verzi pro next-gen konzole ve druhé polovině roku působí velmi rozpačitě.

Podobná videa ukazující neútěšný stav hry po vydání zaplavila internet. Skutečně si při testování v CDPR nikdo ničeho nevšiml?

Řada důkazů navíc nasvědčuje tomu, že o problémech konzolové verze vědělo studio více, než Iwiński ve videu přiznává. Spousta potíží bylo patrných na první pohled a skutečně nemohlo vyžadovat k odhalení příliš pokročilé testování.

Problematický je i argument s velikostí světa. I když je svět Cyberpunku 2077 nepochybně komplexní, o šest let starší Grand Theft Auto V mělo ještě výrazně větší prostředí, které bez loadingů i zásadních bugů zvládaly ještě konzole o generaci starší, byť samozřejmě s horší grafikou.

Navíc, zásadní problémy se týkaly i počítačové verze, ať už jde o nespočet bugů, tragickou AI silničního provozu i chodců nebo stopy po odstraněném obsahu. Nepomáhá ani fakt, že recenzentům nebylo v rámci embarga povoleno využívat vlastní záběry ze hry, nýbrž pouze ty poskytnuté vývojáři.

Ani ve videu vyzdvihovaná PC verze rozhodně nebyla prosta problémů (snímky z verze 1.03)

Není pochyb o tom, že vývoj hry byl vysoce náročný a svým způsobem je pochopitelné, že vývojáři chtěli stihnout předvánoční nákupní sezónu, navíc poháněnou pandemií. Stejně tak lze chápat, že po řadě odkladů už studio zkrátka nechtělo přistupovat k dalším.

Zároveň se ale ani po novém prohlášení nelze ubránit dojmu, že studio využilo důvěry hráčů a s vidinou větších zisků zkrátka vypustilo nedodělanou hru, jejíž nedostatky nyní bude pracně dohánět.

NepřehlédněteCyberpunk 2077: propadák roku, nebo jedna z nejlepších her v historii? [komentář]

Situace velice připomíná tu okolo vydání hry No Man’s Sky, která taktéž vyšla v katastrofálním stavu. Ačkoliv postupně také byla vylepšena a dnes jde o solidní titul, pošramocená pověst studio provází nadále. To je přitom oproti výrazně menší, než právě CD Projekt RED.

https://www.youtube.com/watch?v=JYNriatnYkE&ab_channel=KevinH.

Cyberpunk 2077 není špatnou hrou, přes své problémy disponuje také skvěle napsaným příběhem, propracovaným světem i pestrou herní náplní. Není důvod studiu nedůvěřovat, že v nadcházejícím roce uvede hru do stavu, kdy půjde o výtečný titul i po technické stránce.

Křivda vůči všem hráčům, kteří si titul předobjednali či koupili za plnou cenu a dostali nedodělaný produkt, se však bude odstraňovat už jen velmi těžko a ani nové srdceryvné prohlášení v tomto ohledu není samospasné.

Autor článku Martin Pavlović
Martin Pavlović
O technologie se zajímám odjakživa. Kromě nich mě baví také urbanismus a městská mobilita, hudba a společenská témata. Nejraději trávím čas v sedle kola, na kulturních akcích, s analogem v ruce nebo doma u knih, filmů i videoher.

Kapitoly článku