Domů » Bleskovky » Tohle je první autonomní dron, který přepraví 32kg zásilku rychlostí 160 km/h

Tohle je první autonomní dron, který přepraví 32kg zásilku rychlostí 160 km/h

O americkém leteckém výrobci Bell Aircraft v poslední době můžete slyšet poměrně často, před pár dny totiž vyhrál multimiliardovou zakázku na vojenské vrtulníky pro AČR. Tento týden však společnost dosáhla i dalšího úspěchu – provedla první let nového autonomního dronu APT 70, který bude schopen přepravovat i velmi těžké zásilky.

Existující legislativa ve většině míst světa provoz autonomních nákladních dronů neumožňuje. To však nezabraňuje výrobcům, univerzitám i internetovým obchodům investovat do vývoje těchto strojů. Dosud představené drony povětšinou dokáží přepravovat několikakilogramové zásilky, novinka od Bellu však míří výš.

Inovativní gigant

Bell APT 70 na výšku měří okolo 180 cm a jeho nosnost dosahuje úctyhodných 32 kg. Zajímavá je jeho inovativní konstrukce. Dron na první pohled (až na své rozměry) vypadá jako každý jiný. Po vertikálním vzletu se však otočí o 90° a horizontální pohyb dále řeší spíše jako vrtulové letadlo. O stabilitu se v tomto režimu starají přistávací nohy, které slouží jako malá křídla. Před přistáním se dron zase otočí a přistane klasickým způsobem.

Výsledkem této konstrukce je, že plně naložený dron dokáže cestovat až 160km/h rychlostí. Energie v plně nabité baterii pak vydrží asi na 29 km, což vcelku pohodlně stačí na dopravu i ve velkých městech. Dron je navíc konstruován tak, aby kromě rychlého nabíjení podporoval i snadnou a rychlou výměnu baterie, takže může po případném mezipřistání záhy pokračovat s novým akumulátorem.

bell apt70 dron
Dron na první pohled zaujme svou velikostí…

Výrobce předpokládá, že dron může být použit k širokému spektru úkolů. Vysoká nosnost je určitě zajímavá pro internetové obchody, schopnost cestování oproti běžným dronům až dvojnásobnou rychlostí zase mohou využít lékařské týmy pro přepravu orgánů k transplantaci. Testovací doručovací misi plánuje společnost Bell provést příští rok a demonstrovat tak komerčním zájemcům připravenost svého výrobku.

Problémem tak nadále zůstává legislativa, která nestíhá rapidní vývoj v tomto odvětví. Nejde však jen o to změnit zákony, v případě masivního rozšíření doručovacích dronů bude třeba vybudovat také systém řízení jejich provozu. Ten v současnosti vyvíjí NASA s dalšími partnery, mezi nimiž nechybí například Uber.

Tomáš Krompolc

Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je spokojeným majitelem telefonu OnePlus 6.
avatar
1300
  Sledování diskuze  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
mara
Anonym
mara
Offline

opt-in