Operátor Vodafone zahájil ve svých prodejnách pilotní testování služby Tiché spojení, která umožní neslyšícím a sluchově postiženým zákazníkům snáze komunikovat se zaměstnanci prodejny. Tiché spojení zajistí jak on-line tlumočení do českého znakového jazyka pro neslyšící klienty, tak přepis mluveného slova pro nedoslýchavé zákazníky.
V České republice žije více než půl milionu neslyšících a sluchově postižených lidí. Neslyšící, kteří se dorozumívají pouze pomocí znakového jazyka, mohou prostřednictvím hlasu tlumočníka nebo textu přepisovatele komunikovat se zaměstnanci prodejny v reálném čase. Snadno tak vyřeší svoje požadavky a předejde se tak i případnému nedorozumění. Zákazník si může přepisovatele nebo tlumočníka Tichého spojení rezervovat na webu operátora na konkrétní čas ebo si službu vyžádat bez předchozího ohlášení při příchodu na prodejnu.
Kde je možné službu využívat?
Tiché spojení, které je pro zákazníky Vodafonu zdarma, si nejprve vyzkoušejí v Mladé Boleslavi, Jičíně, Trutnově, Turnově, Jablonci nad Nisou, Liberci, České Lípě, Vrchlabí, Kladně a v šesti pražských prodejnách. Do měsíce bude Tiché spojení dostupné již ve všech prodejnách Vodafonu. Služba Tiché spojení, která využívá kvalifikované tlumočníky a přepisovatele obecně prospěšné společnosti Tichý svět a technologicky ji zajišťuje společnost Tiché spojení, bude poskytována ve stejném režimu, jako je otevírací doba konkrétní prodejny Vodafone.