Cena:

Tesla zbabrala marketing, zákazníci vnímají chystaný Model 3 nesprávně

Chystaný elektromobil od americké automobilky Tesla, který nese označení Model 3, by se měl začít vyrábět již v červenci. Jak se však zdá, samotná automobilka se obává, že by zákazníci mohli vnímat tento model jinak, než jak byl původně zamýšlen.

Účelem Modelu 3 je nabídnout zákazníkům dostupný elektromobil, který si díky cenovce začínající na 35 000 dolarech (830 000 Kč) bude moci dovolit výrazně více zájemců, než luxusní sedan Model S. Jak však Tesla sama zjistila, trh vnímá model 3 spíše jako nástupce právě luxusního sedanu, či další, pokročilejší verzi elektromobilů.

Ve snaze vyvrátit toto přesvědčení vytvořila i webovou stránku, kde je Model 3 srovnáván s úspěšným Modelem S. Pro Teslu je důležité, aby byl chystaný elektromobil vnímán ne jako vylepšený Model S za lepší cenu, ale jako jakási vstupní brána k elektromobilům této značky, která se ale s nejluxusnější řadou nemůže srovnávat.

Tesla Model 3 (nahoře) a Model S

Podle interních materiálů a samotného Elona Muska přispělo toto pojmenování i k ovlivnění prodejů, kdy prodeje modelu S poklesly v očekávání novinky. Model s pořadovým číslem 3 totiž působí jako jakási 3. verze elektromobilů, tedy ta prozatím nejlepší a nejpokročilejší. Jak ale přiznává sám Musk, jednalo se o nešťastné pojmenování, jehož důsledky jej v době, kdy jej vymýšlel, nenapadly.

Autor článku
David Preiss