Sledujte nás na YouTube

Tesla zbabrala marketing, zákazníci vnímají chystaný Model 3 nesprávně

Chystaný elektromobil od americké automobilky Tesla, který nese označení Model 3, by se měl začít vyrábět již v červenci. Jak se však zdá, samotná automobilka se obává, že by zákazníci mohli vnímat tento model jinak, než jak byl původně zamýšlen.

Účelem Modelu 3 je nabídnout zákazníkům dostupný elektromobil, který si díky cenovce začínající na 35 000 dolarech (830 000 Kč) bude moci dovolit výrazně více zájemců, než luxusní sedan Model S. Jak však Tesla sama zjistila, trh vnímá model 3 spíše jako nástupce právě luxusního sedanu, či další, pokročilejší verzi elektromobilů.

Ve snaze vyvrátit toto přesvědčení vytvořila i webovou stránku, kde je Model 3 srovnáván s úspěšným Modelem S. Pro Teslu je důležité, aby byl chystaný elektromobil vnímán ne jako vylepšený Model S za lepší cenu, ale jako jakási vstupní brána k elektromobilům této značky, která se ale s nejluxusnější řadou nemůže srovnávat.

Tesla Model 3 (nahoře) a Model S

Podle interních materiálů a samotného Elona Muska přispělo toto pojmenování i k ovlivnění prodejů, kdy prodeje modelu S poklesly v očekávání novinky. Model s pořadovým číslem 3 totiž působí jako jakási 3. verze elektromobilů, tedy ta prozatím nejlepší a nejpokročilejší. Jak ale přiznává sám Musk, jednalo se o nešťastné pojmenování, jehož důsledky jej v době, kdy jej vymýšlel, nenapadly.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

21 komentářů

  1. Rezza (neregistrovaný)

    Ja jen nechapu, jak to nekdo nemuze chapat :).

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Musíte si uvědomit že USA nejsou jen chytří , úspěšní lidé s opravdu světovým rozhledem, kteří žijí v několika vyvolených lokalitách. Ale i velké množství hloupých, průměrných ,který nebyly dál než na vedlejší farmě žijící v zapadákově.

      i v ČR mají volební právo lidé kteří vážně pronesou …byla na to reklama v televizi tak to musí být dobrý…

    • V tomhle světě je tolik věcí, u kterých to vypadá, že NIKDO nepřemýšlel, tak tohle mě nijak nepřekvapuje :-) A co se týče mobilní scény, tak mám pocit, že ty NEJHLOUPĚJŠÍ chyby dělají ti největší :-)

  2. Petr (neregistrovaný)

    Hlavně nechápu to nesmyslné pojmenování. Mohl se jmenovat třeba model E nebo nějak jinak, aby se udržea hierarchie v těch písmenech.

    • Dobrý den, Petře, to byl původní plán Elona Muska, vytvořit modelové řady S, E, X a Y. Proti označení Model E se ale ozval Ford, který již měl tuto značku rezervovanou. Proto se Tesla uchýlila alespoň k „obrácenému E,“ tedy číslu 3 :)

      • Ondra (neregistrovaný)

        Proti řadě S a E se mohl ozvat taky Mercedes a řadě 3 BMW. Člověk aby se dnes bál něco použit :) Asi je to jen o tom, jak se v tom bude která konkurence šťourat :)

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Ondra (neregistrovaný) 29.5.2017 v 9:42:…. …jenže BMW a Mercedes vychází z Evropského práva, kde patentovat si obecný název číslovka, jméno osoby, nebo jiné věci není jen tak.

  3. Petr (neregistrovaný)

    Doporučoval bych si nevymýšlet si něco, co není pravda. Ve zdroji je řečeno, že to ovlivnilo prodeje Ska, ale jak přesně už tam není. Tedy ani to, že by prodeje modelu S poklesly. Ono to může znamenat to, že prodeje nenarostly jak bylo očekáváno. V každém případě ale prodeje S+X dohromady rostou a část prodejů Ska kanibalizuje ještě stále relativně nové Xko, takže přesný vliv 3 se velmi těžko odhaduje.

  4. Inkvizitor (neregistrovaný)

    Je celkem znama vec, ze na to Muskovo financni letadlo naleti jenom prostacci, takze cemu se divite?

    • Roman (neregistrovaný)

      Jo, a Ty nemáš ani na koloběžku tak závidíš.

      • Inkvizitor (neregistrovaný)

        Ahh jeden z prostacku! Jeste mi rekni, co presne zavidim, at se zasmeju..

      • lister0 (neregistrovaný)

        Inkvizitor: Mozek

      • Inkvizitor (neregistrovaný)

        Tak tos to uplne popletl. Fanaticti uctivaci Muska a jeho sekty jsou obecne povazovani za bezmozky.

    • Reign (neregistrovaný)

      Naprosto souhlasím. Je jen otázkou času kdy “najednou” američtí vědci přijdou na to, že elektromobily jsou totálně na … Ono kdyby EU tak masivně nepodporovala tento napůl dodělaný projekt tak to nikdo nekupuje. A obráceně kdyby měl elektromobil každý tak se cena elektřiny natolik zvedne že se to zase nevyplatí a “elektrický kilometr” bude stejně drahý jako “benzínový”.

      Tím samozřejmě nechci říct že jsou elektromobily jako takové špatné jenom to, že nás to čeká tak za 20-30 let. Až konečně někdo vyvine pořádné akumulátory a odlehčí motory.

      • Aku a motory nejsou problém. Problém je infrastruktura a cena za vytvoření energie (čekáme na fůzní reaktory). Vše je o energii, když je levná energie, můžeme odsolovat vodu, jezdit, topit,…..

      • LMD (neregistrovaný)

        Já bych dodal ještě jednu věc. Všichni tvrdí jak díky malému počtu pohyblivých částí v elektromobilech dochází k menší možnost rozbití či poškození. Ale už si nikdo neuvědomuje že narozdíl od klasického mechanického auta kde si ještě spoustu věcí udělám sám tak do elektromobilu se zasáhnout prakticky nedá. To znamená mimo jiné letět s každým prdem do servisu, které u nás v ČR takřka neexistují.

        A co se týče ekologie. Zátěž pro přírodu se akorát přenese jinam. Viz německo kde ruší jádro aby stavěli větrníky a na dokrytí sítě si postavili novou tepelnou elektrárnu na hnědé uhlí. A to se vyplatí Horste!

        Jinak elektromobily samozřejmě svoje využití mají např. pro dojíždění po městě nebo jako nákupní taška.

      • Mexxxe (neregistrovaný)

        Jak nejsou opravny. Navijarna motoru je v každý větší vesnici ????

      • Martin P. (neregistrovaný)

        LMD (neregistrovaný) 29.5.2017 v 11:55:…

        to se netýká jen elektromobilů, ale žádná současná velká automobilka nedělá auta proto aby si je někdo mohl ještě za 15let opravovat na koleně doma.

      • Petr (neregistrovaný)

        Na baterie rovnou zapomen. Tudy cesta nevede. Infrastuktura to nikdy nedovoli. Navic je riziko vybuchu pozaru pri bateriich prilis vysoke – a ne nove druhy baterii problem koncentrace velkeho mnozstvi energie v malem objemu nevyresi. Ad spolehlivost – paradoxem je, ze vozy tesla obsazuji nejspodnejsi pricky spolehlivosti – zjednodusene reseno – se*re se na tom uplne vsechno.

  5. Reign (neregistrovaný)

    uni
    Nechci se hádat ale baterie jsou problém ze dvou důvodů.
    1)Lithium. Čím více bude elektromobilů a ostatní elektroniky tím bude vzácnější a dražší. Pokud se nenajdou nové naleziště. Ale to je otázka taky za takových 30 let.
    2)Představ si lidi v paneláku. Jak ti budou dobíjet? vytáhnou si prodlužovák z okna. Ještě je rychlo nabíjení ale to docala zatěžuje baterie a snižuje jejich životnost. A jestli někdo vytáhne teorii o měnění materií na pumpě tak rovnou říkám = blbost.

    Co se týče motorů. Ten je ze dvou částí. Stator a rotor (u SS motorů je to ještě komutátor) obě části jsou z mědi to je docela těžký materiál. je možné že se čase podaří vyrobit motory na jiném principu např. piezolelektrické. Poté by se hmotnost snížila na zlomek. A fůze. před padesáti lety se říkalo za padesát let :D Dnes se říká to samé: Za padesát let. Jinak souhlasím kdyby byla fůze je všechno na elektřinu a i vývoj v této oblasti by se zrychlil.

    • 1) Recyklace.
      2) Psal jsem, je třeba udělat infrastrukturu. Kde je sídliště, jsou pouliční lampy. Kde jsou pouliční lampy, tam je cesta/silnice. Kde je silnice, jsou auta. Tedy jediné co potřebuješ…?;) Ale ano, za současného “zvrhlého” stavu, kdy jedna bytová jednotka/dvě auta je to problém. Ale vývoj je komplexní, spolu s elektro auty přichází i automatické vozy, což se vhodně doplňuje se sdílením vozů….
      Musíš to brát jako celek. Kdyby jsi vzal spalovací auto a hodil o 100 zpěně, bylo by ti úplně k ničemu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *