- Nejnovější průzkum amerického trhu ukazuje, že 87 % mladých používá iPhone
- 88 procent z nich si chce jablečný telefon pořídit i příště
- Roste také počet uživatelů Apple Watch
Ekonomice se příliš nedaří a výrobci tolik neinovují, jako tomu bylo v předchozích letech, ale iPhone 15 Pro Max se vyprodal ani ne za hodinu. Přitom se jedná o nejdražší telefon společnosti Apple s cenou přesahující 35 tisíc korun. Jedná se o jasný důkaz toho, jak jsou jablečné telefony mezi uživateli oblíbené. A přestože Android celosvětovému trhu s telefony stále dominuje, Apple má něco, o čem si Google se Samsungem mohou nechat jen zdát.
Pixely a smartphony řady Galaxy S nejsou mezi mladší věkovou skupinou tolik oblíbené jako právě iPhony. Teenageři zkrátka iPhony kupují a kupovat je budou i nadále. Alespoň to tak vyplývá z nové studie americké společnosti Piper Sandler.
Mladí mají nejraději iPhone
Tato firma provedla průzkum mezi téměř 9200 dospívajícími ze 49 různých států v USA s průměrným věkem 15,7 let. A zjistila, že 87 % dotázaných používá iPhone a 88 % z nich předpokládá, že jejich další telefon bude rovněž z Cupertina.
Tento průzkum je prováděn dvakrát ročně, máme tedy dostatek údajů pro srovnání. Oproti loňskému roku se situace nijak nezměnila, ovšem zájem o iPhone v posledním desetiletí prudce vzrostl. Před deseti lety používala iPhone pouhá polovina respondentů.
Ačkoliv se jedná o americký průzkum, situace jinde ve světě je velice podobná. Na začátku tohoto roku společnost Gallup například zjistila, že mladí lidé v Koreji dávají přednost Applu před domácím Samsungem.
Většina dostává iPhony od rodičů
Z nového průzkumu lze také vyčíst, že pouhá třetina mladistvých byla na začátku září zaměstnána na částečný úvazek. Většina mladých jablíčkářů tedy dostává iPhony od svých rodičů, kteří je pravděpodobně také využívají. To je pro kalifornskou společnost velmi příznivá zpráva, neboť až tito lidé dospějí, budou kupovat její telefony, protože na ně budou zvyklí z dětství.
Čím více budou iPhony používat, tím více dalších produktů a služeb Applu si zakoupí. Například 34 % dotázaných uvedlo, že kromě telefonu používají ještě hodinky Apple Watch, což je tříprocentní narůst oproti loňsku. Bezmála polovina dospívajících používá Apple Pay a 37 % iCloud Private Relay, což je služba pro anonymizaci prohlížení webu. Ta je dostupná v rámci iCloudu, který si platí jen asi čtvrtina uživatelů.
Co se týká hudby, zde se naopak Applu příliš nedaří, Apple Music s 30 procenty předplatitelů zaostává za Spotify, který si předplácí 46 % mladých. Spotify je také nejoblíbenější hudební aplikací, kterou využívá 70 % fanoušků.