Sledujte nás na YouTube

T-Mobile Rozjezdy 2018: vítězem se stala aplikace Glucly pro nemocné cukrovkou

Celostátním vítězem soutěže začínajících podnikatelů T-Mobile Rozjezdy se stal Pavel Buben, který chce svou aplikací Glucly usnadnit život všem nemocným cukrovkou. Cenu veřejnosti si pak vysloužilo Sociální bistro Střechaz pražského Žižkova, které dává druhou šanci lidem bez domova a se záznamem v rejstříku trestů. Je to poprvé za osm let trvání soutěže, kdy je jeden z vítězů z hlavního města. Vítězové si odnášejí ceny za více než 550 a 120 tisíc korun.

Osmatřicetiletý Pavel Buben z Dobříše, sám diabetik, vyvíjel uživatelsky přívětivou aplikaci nejdřív hlavně pro sebe. Do aplikace mohou uživatelé zaznamenávat jak úroveň glykémie, tak náladu, délku spánku, či sportovní aktivitu. Přehledné exporty pak mohou poslat lékaři, nebo předat v papírové formě. Glucly by mělo být během léta k dispozici v App Storu i v Google Play.

Odborná porota vidí ve využití aplikace velký potenciál. „Uživatelsky příjemné prostředí i nezávislost na typu glukometru zpřístupňují aplikaci všem diabetikům a významně zjednodušují komunikaci s lékařem. Výsledkem může být efektivnější léčba. Pavel Buben nás přesvědčil svým odhodláním a jasnou představou dalšího vývoje. Hledáme totiž nejen inovace, ale i podnikatele, kteří svou energií i podnikatelskou pokorou dokážou svůj plán zrealizovat,“ říká Martina Kemrová, členka poroty, manažerka firemní komunikace T-Mobile.

Pavel Buben získává (když počítáme i výhru z regionálního kola) ceny v celkové hodnotě 566 332 Kč, které zahrnují finanční dar od T-Mobile ve výši 250 tisíc Kč, telekomunikační balíček a aplikaci Chytré auto na rok zdarma. Při uvedení aplikace na trh se bude jistě hodit i kreativní návrh reklamní kampaně od reklamní agentury MADE BY VACULIK, bannerová reklama s regionálním cílením od Agentury Najisto, poradenství a věcné ceny od partnerů soutěže: společnosti Samsung, Alza.cz, i voucher na inzerci na StartupJobs.cz

Do hlasování o celostátní Cenu veřejnosti postupovali všichni vítězové z regionálních kol. Online, na webu soutěže rozjezdy.cz veřejnost rozhodla, že další podporu a ocenění si zaslouží Sociální bistro Střecha. Žižkovské veganské bistro a kavárna, které otevřelo pět přátel v čele s Filipem Hausknechtem letos v únoru, zaměstnává lidi bez domova a po výkonu trestu. Od prvních měsíců se jim daří měnit svým zaměstnancům osud, jejich cílem však je dát šanci ještě více lidem. S Cenou veřejnosti sociální bistro získá finanční odměnu 100 000 Kč, podnikatelský telekomunikační balíček a aplikaci Chytré auto na rok zdarma, celkem za skoro 120 tisíc Kč.

S napětím jsme sledovali projekty v jednotlivých regionech republiky. Postavit byznys na pomoci druhým – ať už ve zdravotnictví nebo při podpoře sociálních komunit, není vůbec snadné. Jelikož jsme technologická společnost, nesmírně nás těší, že na cestě k úspěchu můžeme aktivně podpořit právě mobilní aplikaci na monitoring cukrovky,“ prohlásil Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz, nováček mezi partnery T-Mobile Rozjezdů.

Do osmého ročníku T-Mobile Rozjezdů se přihlásilo celkem 483 nápadů, o 40 začínajících podnikatelů více než v roce předchozím. „Letos jsme viděli spoustu skvělých nápadů, nejčastěji z oblasti designu, trávení volného času, ale řadu aplikací, spoustu nápadů pro síť IoT, internet věcí. Hitem bylo letos využití 3D tiskáren a laserového vypalování,“ komentuje Eva Karasová, CSR manažerka společnosti T-Mobile. „Nejvíce účastníků je ve věku mezi 25-34 lety, tvoří polovinu (48%) všech přihlášek, druhou nejsilněji zastoupenou skupinou jsou lidé ve středním věku (35-44 let), 26 %. Mladí do 24 let tvoří 18 % letošních účastníků“, doplňuje. Mezi regiony již tradičně vedli zástupci hlavního města, kde soutěžilo 123 projektů. 70 projektů přihlásili začínající podnikatelé v Jihomoravském kraji a 47 v kraji Moravskoslezském.

Michal Javůrek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *