- Nejoblíbenější komunikační aplikace z přelomu milénia oficiálně končí
- ICQ zavře své brány 26. června letošního roku
- Za dobu své existence se vrylo do paměti nejednomu uživateli
V Česku patrně nenajdete nikoho, kdo by neznal ikonickou zkratku ICQ, tedy „I seek you“ (Hledám tě). Ta reprezentuje jeden z prvních programů pro zasílání krátkých zpráv, který se prosadil i mezi běžnou populací, a na přelomu milénia měl vlastní ICQ číslo prakticky každý. Okolo roku 2001 službu celosvětově využívalo okolo 100 milionů uživatelů, čímž se z ICQ stala naprosto nepostradatelná součást každodenního života řady lidí.
Sbohem, ICQ
Ať už šlo o ikonické logo květinky, která indikovala přítomnost uživatele, nezapomenutelné zvuky, nebo velmi populární hry jako Slide a lama či Zoopaloola – to vše se nejednomu uživateli nesmazatelně vrylo do paměti. Skrze aplikaci šlo nejen komunikovat, ale také například posílat soubory, případně šlo ICQ napojit také na klienty třetích stran, které mnohdy uměli rozšířit jeho možnosti.

Velký zlom pro oblíbeného „kecálka“ ICQ nastal v roce 2010, kdy jej vlastník AOL prodal ruskému serveru Mail.ru. V té době už ale měla služba „jen“ 42 milionů aktivních uživatelů a pomalu začala ustupovat dravé konkurenci, jako je WhatsApp, Viber či Messenger, která se na výsluní drží až do dnešních dní. V Česku se až do 13. března 2012 o podporu, oficiální překlad a prezentaci klienta ICQ starala firma Centrum Holdings, provozovatel portálů Centrum.cz a Atlas.cz, přičemž poté podporu převzala televize Nova. ICQ mělo v době své největší slávy dokonce i svou vlastní televizní reklamu s Petrem Čtvrtníčkem v hlavní roli.
Konec ICQ nepřišel s velkou slávou, ale s velmi stručným a komorním oznámením, na stránkách icq.com se objevila jednoduchá dvouřádková zpráva: „ICQ přestane fungovat od 26. června. S přáteli můžete chatovat ve VK Messengeru a s kolegy ve VK WorkSpace.“ V žádném případě se nejedná o rozloučení, které by si tato dříve velmi populární služba zasloužila. Jak na ICQ vzpomínáte vy, naši čtenáři? Dejte nám vědět do komentářů.