Ve světě mobilních aplikací platí dlouhá léta jednoduchá rovnice – buď zaplatíte, nebo budete vídat reklamy. Velké společnosti nicméně potřebují hledat stále další zdroje příjmů, což některé z nich vedlo k porušení tohoto pravidla. Ať už jde o Xiaomi a jeho reklamy v rámci systému, tak bez viny není ani Samsung, který inzeruje ve svých předinstalovaných aplikacích.
Korejský gigant byl za tuto praxi často kritizován, a proto v srpnu přislíbil, že ze svých aplikací reklamy postupně odstraní. Nyní se tak skutečně stalo u prvních dvou aplikací, kterými jsou Samsung Pay a Samsung Health. Zatímco první jmenovaná není v tuzemsku oficiálně k dispozici, s Health se jistě setkal každý majitel chytrých hodinek či náramku od firmy ze Soulu.
Odstranění reklam z těchto dvou aplikací proběhlo k 1. říjnu. V redakci jsme již změnu zaznamenali – v aplikaci Health se již neobjevuje v horní části banner, který například lákal uživatele na koupi nových chytrých hodinek Samsungu. Další aplikace z dílny korejského giganta by měly následovat, nicméně prozatím není jasné, jaké další aplikace to budou a kdy se tak stane.