TOPlist

Samsung se drží v čele prodejů, nové iPhony 17 ale ztrátu rychle dohánějí

smartphony
  • Samsung těsně uhájil pozici největšího výrobce smartphonů
  • Na záda mu dýchá Apple a jeho populární iPhony 17
  • Za třetím Xiaomi svádí těsný souboj trojice čínských značek

Výrobci smartphonů ještě neprozradili finanční výsledky za uplynulý třetí kvartál letošního roku, analytické firmy se ale již nyní předhánějí s tabulkami a grafy, kdo mezi červencem a zářím letošního roku dodal na trh nejvíce telefonů. Své reporty již vydaly agentury IDC a CounterPoint, jejichž závěry se naštěstí víceméně shodují.

Samsung lídrem třetího kvartálu, na záda mu dýchá Apple

O první příčku žebříčku největšího výrobce smartphonů se obvykle přetahují značky Samsung a Apple a ani v uplynulém kvartálu tomu nebylo jinak. Podle nejnovějších reportů trůn uhájil Samsung s tržním podílem 19 procent, který na trh dodal 61,4 milionu telefonů, což je o 6,3 procenta více než ve stejném období v loňském roce. Podle analýzy společnosti CounterPoint Samsungu nejvíce pomohly jednak silné prodeje levnějších telefonů řady Galaxy A a také velký úspěch letošních ohebných telefonů, zejména nejdražšího Galaxy Z Fold 7.

Dodávky smartphonů podle CounterPoint
Dodávky smartphonů podle CounterPointu

Velmi dobře si vedl i druhý Apple, o letošní iPhony je údajně větší zájem než o ty loňské, byť v odhadu nárůstu dodávek se IDC a CounterPoint rozcházejí – první agentura odhaduje růst na 2,9 %, druhá na 9 procent. Obě se ale shodnou na tom, že Applu aktuálně patří druhé místo s tržním podílem okolo 18 procent. Podle CounterPointu Apple zaznamenal silný růst v Japonsku, Číně a západní Evropě.

Třetí příčka patří tradičně značce Xiaomi, jejíž tržní podíl osciluje okolo 14 procent. Čínské firmě pomohly dobré prodeje levnějších telefonů v jihovýchodní Asii, regionu MEA a v Latinské Americe.

Značka 3Q25 dodávky 3Q25 podíl 3Q24 dodávky 3Q24 podíl Meziroční změna
1. Samsung 61,4 19,00 % 57,7 18,40 % 6,30 %
2. Apple 58,6 18,20 % 57 18,10 % 2,90 %
3. Xiaomi 43,5 13,50 % 42,8 13,60 % 1,80 %
4. Transsion 29,2 9,00 % 25,7 8,20 % 13,60 %
5. vivo 28,8 8,90 % 27 8,60 % 6,90 %
Ostatní 101,2 31,40 % 104,5 33,20 % -3,20 %
Celkem 322,7 100 % 314,6 100 % 2,60%

Dodávky smartphonů podle IDC

Na čtvrtém a pátém místě se vyhřívají další čínské značky – podle IDC jsou jimi Transsion a Vivo, podle CounterPointu to jsou Oppo a Vivo. U všech tří značek obě agentury odhadují tržní podíl na 9 procent, takže na těchto příčkách očekáváme v příštích kvartálech těsný souboj. Aktuálně je na koni u nás prakticky neznámá značka Transsion, která podle IDC meziročně vyrostla o 13,6 procenta.



iPhone 17 v nejpodrobnější české recenzi



Nepřehlédněte

Recenze iPhone 17: těžko budete hledat kompromisy

Podle IDC celý trh se smartphony zaznamenal růst 2,6 %, celkově mělo být v třetím čtvrtletí dodáno na trh 322,7 milionu smartphonů. CounterPoint absolutní čísla neuvádí, odhaduje však růst celého trhu na 4 procenta.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích.

Kapitoly článku