Čínský trh s chytrými telefony je doslova přesycený celou řadou různých zařízení. Zaběhlým značkám se zde pravidelně daří generovat vysoké zisky. Začínající výrobci mají naopak stále obtížnější pozici, a tak se často zkoušejí prosadit na zahraničních trzích. Lákavá je pro ně především Evropa. I zde se však musejí potýkat s tvrdou konkurencí v podobě předních čínských hráčů, jakým je například společnost Xiaomi.
Analytická firma Canalys zveřejnila svůj průzkum evropského trhu, ze kterého vyplývá, že společnosti Xiaomi se daří napříč celou Evropou. Obzvláště dobré výsledky vykazuje čínský výrobce na Ukrajině, kde měl ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku 26,8% podíl na trhu. Díky skvělým prodejním výsledkům se Xiaomi na Ukrajině poprvé posunulo do čela v počtu prodaných smartphonů. První místo opustil jihokorejský Samsung, který dosáhl na 26,5 % tamního trhu.
Čínským výrobcům se na Ukrajině daří
Čtyři z pěti nejúspěšnějších mobilních značek na Ukrajině přitom pochází právě z Číny. Vyjma zmíněného Xiaomi jde ještě o Huawei (16,2 %), Meizu (10,6 %) a Honor (7,9 %). Společnosti Xiaomi se však daří také v západní Evropě, kde se co do počtu prodaných zařízení dostala na páté místo s meziročním růstem 415,1 %. Například ve Španělsku se čínský výrobce během minulého roku probil mezi top 3 nejprodávanější značky.
Společnosti Xiaomi se daří efektivně vstupovat za zahraniční trhy, mezi které mimo jiné patří také Francie, Itálie či Anglie. Čínský výrobce uvedl svůj globální expanzivní plán do pohybu před čtyřmi lety. Během této krátké doby už stihl zaznamenat výrazné prodejní úspěchy.