Úniky informací mají na velké společnosti negativní dopad. V posledních letech se se zveřejňováním utajených informací doslova roztrhl pytel, což nejen kazí překvapení, ale finančně poškozuje dotčené firmy. Ukázkovým příkladem z poslední doby je Samsung, kterému před jeho akcí Unpacked unikly kompletní specifikace, podoba a dokonce také ceny představených zařízení.
Korejský gigant už má zveřejňování tajných informací po krk, proto se již dříve rozhodl proti leakerům zakročit předžalobními výzvami a uplatňováním autorských zákonů. Tato strategie pravděpodobně nebyla příliš účinná, proto se Samsung rozhodl zaměřit se na nejslabší článek výrobního řetězce – dodavatele.
Nepřehlédněte – Samsung Galaxy Z Flip 3 recenze: nejlepší ohebný telefon současnosti
V rámci nové strategie aktualizoval Samsung se svými partnery smlouvy o utajování informací, jejíž součástí je například omezování přístupu k výrobě pro nové zaměstnance či podání hlášení, když zaměstnanec ukončí pracovní poměr a přijme práci pro konkurenci. Za porušení těchto podmínek hrozí dotyčnému dodavateli pokuta ve výši 85 000 dolarů (cca 1,9 milionu korun), přičemž v praxi může být ještě vyšší.
Samsung se v boji proti únikům informací zaměří na své dodavatele
Samsung má podobné podmínky už nyní zakotveny v pracovních smlouvách svých zaměstnanců, v nové strategii jde tedy o rozšíření těchto podmínek také na klíčové dodavatele. Mezi ně patří například výrobci polovodičů či jiných technicky složitých součástek. Japonské a jihokorejské společnosti nové podmínky Samsungu bez výhrad přijaly, v jiných částech světa s přísnými podmínkami příliš nesouhlasí.
Nová strategie Samsungu má podle všeho co dočinění s případem čínského dodavatele Mujin Electronics, který prodával obchodní tajemství Samsungu konkurenci. Jestli se přísnější kontrola zaměstnanců dodavatelů korejskému gigantu vyplatí, ukáže až čas.