- Novou skládačku Honor Magic V3 chválí dokonce i „Sam Sung“
- Nejde o pochvalu od konkurence, nýbrž trefnou marketingovou kampaň
- Honor vyhledal dva muže jménem Sam Sung a nechal je telefon zrecenzovat
Honor ve čtvrtek na berlínském veletrhu IFA 2024 slavnostně představil novou generaci skládacího telefonu Magic V3 (recenze). A rovnou jej poslal do prodeje, mimo jiné i v Česku. Start objednávek doprovází marketingová kampaň, která je – na rozdíl od té předchozí – vtipná a neškodně si pohrává se jménem hlavního konkurenta.
Honor Magic V3 je nejlepší, tvrdí Sam Sung
„Nový chytrý telefon Honor Magic V3 zaznamenal značný ohlas a skvělé reference – včetně té od ‚Sam Sunga‘,“ uvádí Honor v tiskových materiálech. Ne, nejde o překlep či nadbytečnou mezeru. Novou skládačku čínského výrobce totiž nezhodnotil největší konkurent, tedy korejská společnost Samsung, nýbrž lidé s příhodným jménem Sam Sung. Touché!
Honor si na podporu své novinky skutečně najal dvojici mužů s tímto jménem. Jeden Sam Sung se živí jako firemní náborář a pochází ze skotského Glasgow, druhý je studentem biomedicíny z Londýna. Honor oba muže oslovil, telefon jim zapůjčil a požádal je o pokud možno nestrannou recenzi.
Dle svých slov oba Sungové kladně hodnotí konstrukci, tenké a lehké zpracování. „Jednoznačně nejlepší skládací chytrý telefon,“ prohlásil Sung z Glasgow. Celý Berlín, kde se veletrh IFA odehrává, Honor vyzdobil billboardy oslavující Magic V3 jako „nejlepší skládací telefon podle Sam Sunga“.
A firma skutečně má právo velebit tenký profil svého produktu. Magic V3 je tenký jen 4,4 milimetru (v otevřeném stavu) a 9,3 milimetru v zavřeném stavu, přitom si zachovává hmotnost 230 gramů. Korejský konkurent Galaxy Z Fold 6 oproti tomu nabízí v pase tloušťku 5,6 milimetru a zavřeném stavu 12,1 milimetru. Je výrazně tlustší než běžná smartphonová produkce.
Svého „Sam Sunga“ měl i Apple
Přestože oba zmíněné Sungy se nám dohledat nepodařilo, na profesní síti LinkedIn najdete přes 2 tisíce lidí jménem Sam Sung. A ani pro pamětníky by toto vtipné jméno nemělo být překvapením.

V roce 2012 prolétla sociálními sítěmi fotka vizitky jistého Sama Sunga, který pracoval v Apple Storu v obchodním centru Vancouver Pacific Centre v Kanadě. Dnes už jde spíše o legendu, nicméně když může Sam Sung pracovat pro Apple, není důvod, aby si toto jméno vyvěsil do marketingové kampaně i Honor.