Domů » Bleskovky » Apple CarPlay v reálnem provozu: Podívejte se, jak funguje nový systém pro automobily

Apple CarPlay v reálnem provozu: Podívejte se, jak funguje nový systém pro automobily

Na začátku týdne jsme vám přinesli informaci o oficiálním představení Apple CarPlay, prodloužené ruce iPhonu a jeho zjednodušeného prostředí iOS 7 na displejích nejnovějších automobilů. Její prezentace aktuálně probíhá na právě běžícím autosalonu Motor Show v Ženevě, kde je možné se s Apple CarPlay setkat v jednom z vozů značek Ferrari, Honda, Hyundai, Jaguar, Mercedes-Benz nebo Volvo.

Prostředí Apple CarPlay měli možnost vyzkoušet si redaktoři serverů Engadget a TechCrunch a díky nim máme možnost podívat se, jak integrace jablečných služeb do palubního systému v automobilu funguje. Po spárování iPhonu skrze lighting kabel můžete jeho funkce ovládat skrze displej na palubní desce. Ovládání probíhá skrze známé ikony z prostředí iOS 7, jsou zde zástupci funkcí pro volání, hudbu, navigaci, zprávy, podcasty a několik dalších.


 

Většinu funkcí obsloužíte hlasově díky asistentce Siri pro maximální bezpečnost při řízení, například příchozí SMS vám Siri přečte, na místo jejího zobrazení na displeji, stejně tak odpověď si nechá nadiktovat. Kromě dotykového displeje a hlasu lze CarPlay ovládat i tlačítky na volantu nebo palubní desce, jsou-li podporovány.

  

Ovládací prvky jsou maximálně zjednodušené a velké tak, aby jejich ovládání bylo pohodlné. Prostředí je navrženo tak, aby požadované prvky byly přesně na místech, kde by je člověk hledal, stejně tak prostředí je přijemně svižné a funguje bez sebemenšího zadýchávání. Ve voze Ferrari se navíc nachází aplikace výrobce FF, což by mohlo naznačit otevření API pro vývojáře aplikací třetích stran.

Seznam zapojených automobilek je poměrně široký a nezahrnuje pouze prémiové značky jako Ferrari, Volvo nebo Jaguar. I tak ale předpokládáme, že podpora CarPlay bude dostupná pouze v nejvyšších výbavách vozů a výrobce si za ni nechá patřičně zaplatit. Jak se vám prostředí Apple CarPlay líbí?


Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.
avatar
1300
  Sledování diskuze  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
kazeasch (neregistrovaný)
Anonym
kazeasch (neregistrovaný)

Hmm, takhle už má pár let vypadat handsfree, a ne systém do auta. Od toho čekám trochu víc, než že prostě zvládne +/- to stejný jako telefon v docku. Automobilový průmysl je v tomto směru jeden obří trapas. Až na výjimky typu Skyline nebo GTR to nemají tyhle systémy s „autopořítačem“ nic společnýho.

Martin Prokop
Uživatel
Martin Prokop

Je to pouze snaha jak se po neslavném uvedení map chce Apple dostat do aut. Neposkytuje nic co by premiovém segmentu již nebylo

Omezení na vybrané modely a nejvyšší výbavu stejně a trhnu moc velkou díru do světa neprovede. Až bude palubní konektivita a zábava na bázi něčeho jako „integrovaný tablet“ s OS Android. Bude záběr podstatně větší.

uni
Uživatel
uni

A jak prosím tě stejné snahy Google, nVidie, Qualcommu apod. souvisí s Apple neslavnými mapami?

Martin Prokop
Uživatel
Martin Prokop

Něřekl bych, že to jsou nebo mají stejné snahy.

Apple chce aby auto bylo periferie. Systém je klient(auto) server ( iphone). Proto to běhá přes Lighting konektor protože přes BT se to vše tak jednoduše neprocpe.

Rozhodně se nejedná o nezávislou implementaci iOS do palubního systému. Je to věc navíc k něčemu.

Ostatní se snaží aby to mělo skutečně svůj OS. Aď WinCE u Fordu, Fiatu a jiných. Nebo Android u aftermarket segmentu.

uni
Uživatel
uni

Martin P. (neregistrovaný): Přijde mi, že jsi objevil ameriku. Automobilky Apple už dávno podporují, už od dob iPodů s 30pin konektorem bylo možné iPod ovládat skrz automobilové rozhraní. Co je najednou špatně?

Martin Prokop
Uživatel
Martin Prokop

to Uni: Automobilky podporovaly. Čas minulý, protože původní dock konekcot obsahoval patřičné analogové audio výstupy a i datové kanály pro ovládání. Lighting je už pouze jen digitální konektor a proto z něj na straně auta\doku bez další elektroniky zvuk nedostanete. Co je na tom špatně? Třeba, že to nejsou schopní udělat přes BT. Že to není kompatibilní s iP4/iP4S. že díky integraci Siri bude iCar nabízen jen v některých regionech Celkově než proprietátní icar bych uvítal univerzální konektivitu pro iOs, WP a Android. Kdy každý zvolý pro sebe nejvhodnější platformu. Jinak znám dost audio\navigačních systémů do aut které mají z… Číst vice »

kazeasch (neregistrovaný)
Anonym
kazeasch (neregistrovaný)

UNI: Podle mě je špatně hlavně to, že krom výměny iPodu za iPhone a dock connectoru za lightning zůstalo vše při starém. Je to prostě jen takový lepší handsfree. Takováhle sranda musí v autě nekompromisně připojana k OBD, musí umět načítat chyby (i kdyby měla jen zobrazit ikonu), musí umožňovat číst všechny data diagnostiky (aspoň v nějakém servisním módu), musí být propojena s displejem v přístrojovce (nebo ještě líp celá přístrojovka interaktivní), musí umět od diktování sms až po hlasové ovládání klimatizace. Musí být propojena s parkovacíma kamerama, informovat o tlaku v pneumatikách, upozornit na sjetý pneumatiky, nastavit sedadlo, zrcátka… Číst vice »

kazeasch (neregistrovaný)
Anonym
kazeasch (neregistrovaný)

to Martin P. : Kup si držák na telefon a poslouží to stejně jako tahle hovadina, a možná i líp. Jen to nebude nevkusně integrovaný do palubky.

(a pokud si koupíš BT OBD konektor a v playstore Torque Pro, tak tuhle blbost možnostma strčíš do kapsy)

uni
Uživatel
uni

Martin P. (neregistrovaný): Pleteš pojmy a dojmy. Komunikace s iPodem nebyla o LineOut, ale tom, že podporuje databázovou strukturu iTunes a zobrazí se ti knihovna ze zařízení na displeji. To byly systémy s podporou iPodu. Přes LineOut jsi ovládal ale přehrávání na iPodu, auto fungovalo jen jako zesilovač. Přes BT by jsi musel podporovat rSap nebo co, což není stadnard, resp. kdo ví, co v aktuální podobě umožňuje, tohle je značně dál. kazeasch (neregistrovaný): A není to spíše postavené ve dvou rovinách? Obsluha vozidla (SW vrstva automobilky dle typu vozu) a obsluha „uživatelského obsahu“ daná standardem CarPlay? Ostatně už ten… Číst vice »

uni
Uživatel
uni

„…zobrazí se ti knihovna ze zařízení na displeji VOZIDLA.“, sorry.

Martin Prokop
Uživatel
Martin Prokop

To kazeasch: iCar má jen jednu výhodu a to ovládání. Počítá s kompletním ovládáním pomocí ovládací prvků vozu. Připojit přes BT neznamená ještě, že to půjde přes BT i ovládat.

Co je Torgue a BT OBD adaptér vím a nezajímá mě to. Spíš mám rád komfortní přehrávání audia s kompletním ovládáním na volantu. Nikoliv šátrat po radiu a pak po telefonu. Protože radio reguluje zvuk ale zase neumí přeskakovat skladby v mobilu atd…

Tohle propojení u starého iPhonu\iPodu bylo super realizovatelné přes Dock konektor, nový Lighting je krok zpět. Neumí proti původnímu konektoru tolik.

kazeasch (neregistrovaný)
Anonym
kazeasch (neregistrovaný)

Ale na to není potřeba čekat až přijde Apple s něčím „chytrým“. To už dávno umí kde jaký rádio z vyšší výbavy + multifunkční volant. To co tady předvedli je prostě trapárna. Ani ne tím co to je, ale že to představují jako něco novýho. Kdyby to předvedli na normální keynote jako další produkt, ok. Ale prezentovat to pomalu jako revolici v automobilismu? To je trochu úlet, ne takovej jako jejich poslední pokus o integraci chytrýho zařízení která spočívala v docích pro ipady v hlavových opěrkách a palubní desce, ale pořád je to s těží evoluce. Doufal jsem že přijdou… Číst vice »

Martin Prokop
Uživatel
Martin Prokop

To kazeasch: No bohužel rádio z vyšší výbavy + multifunkční volant není všude. To nemyslím deset let staré vraky ale i nižší střední třídu a výš i dnes. To zaostávání je ale pochopitelné protože nové auta v minulosti primárně kupovali starší a konzervativní lidé a ty moc technickým novinkám neholdovali. Teď nastává generační obměna a technika by to měla následovat. Jenže neděje se tomu tak,. iCar je prostě zbytečný systém, který má jen zvýšit podíl využití Apple navigace a map. Ano žádná revoluce to není. Revoluce by byl jak sem již psal jednotný systém pro připojení smartphonu bez ohledu naplatfomu… Číst vice »

martan1981
Uživatel
martan1981

Prečo je v tom Ferrari rezistivny displej?

Martin Prokop
Uživatel
Martin Prokop

To jsou prototypy a technologické demonstrátory. To není věc kterou si hned teď koupíte.