Domů » Články » První svezení s Audi A3: vstup do prémiového segmentu se vám bude líbit

První svezení s Audi A3: vstup do prémiového segmentu se vám bude líbit

Nedávno jsme se mohli premiérové posadit za volant nového SEATu Leon a nyní přišel čas na první seznámení s novou generací Audi A3. První generace spatřila světlo světa už v roce 1996. Od té doby se samozřejmě celý automobilový průmysl velmi změnil a Audi A3 z velké části velmi dospělo.

V nabídce je i manuální převodovka

Na první krátké seznámení jsem si vybral variantu 35 TFSI, tedy benzinovou patnáctistovku. Čtyřválec produkuje 150 koní, které se přenášejí na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Už ani nepamatuji, kdy naposledy jsem měl možnost se svézt v Audi, která měla právě manuální řazení. Pokud je to podmínka, kterou vaše nové auto musí splňovat, tak Audi A3 můžete zařadit na váš seznam.

Audi A3 Sportback
Audi A3 Sportback v paketu S line.

Převodovka jako taková funguje dobře, dráhy jsou přesné, ale i tak bych doporučil jít cestou automatu. Alespoň za předpokladu, že trávíte nějaký ten čas například v Praze nebo jiných velký městech, kde často popojíždíte v kolonách. Automatická převodovka je daleko pohodlnější a už dnes se nebojím říci, že manuál je pro fajnšmekry.

Model A3 35 TFSI S line
Základní cena 775 900 Kč
Cena testované výbavy 1 244 100 Kč
Stupeň výbavy S line
Výkon 110 kW / 150 koní
Zdvihový objem 1498 ccm
Palivo benzin
Počet válců 4
Pohon přední náprava
Převodovka manuální
Akcelerace 0-100 km/h (s) 8,4 s
Maximální rychlost (km/h) 224
Spotřeba paliva na 100 km 5,2 l (kombinovaná)
Délka 4343 mm
Šířka 1816 mm
Výška 1449 mm
Rozvor nápravy 2636 mm
Hmotnost 1335 kg
Objem palivové nádrže 50 litrů

Technologie o krok dostupnější

Když se pár let zpět ukázalo Audi A8, přineslo zcela nový infotainmentový systém, který se postupně dostal do dalších modelů, jako je Audi A7, Audi A6, Audi Q7, a takto bych mohl pokračovat. Nyní je k dispozici také v Audi A3. Jedná se o starý dobrý systém, který pracuje pouze s dotykovým ovládáním a dlaždicovým menu. Vše je však přehledné a samozřejmě plně v českém jazyce.

Audi A3 15
Audi A3 Sportback si bere infotainment z vyšších modelů.

Audi A3 dostalo do vínku také displej před volant, který Audi nazývá virtual cockpit. Už v testu Audi A5 Sportback jsem psal, že se momentálně jedná o nejlepší možné řešení. Vybrat si můžete, zda preferujete velké nebo malé budíky, popřípadě si na celém displeji můžete zobrazit mapové podklady. Na Google Maps či Waze však zapomeňte. Audi A3 sice podporuje jak Apple CarPlay, tak Android Auto, ale ani jeden ze systému si na displeji před volantem nezobrazíte.

Masáž v doprovodu skvělé reprosoustavy

Za příplatek 12 700 Kč můžete mít i bederní opěrky s masážní funkcí a za dalších 22 300 Kč reprosoustavu Bang & Olufsen. Ta hraje velmi dobře, a ačkoli nejsem nějaký audiofil, ve vyšších modelech je zážitek přece jen lepší. Tím samozřejmě nemyslím SUV, ale vyšší řady v nabídce Audi, ať už jde o A6, A7 či A8. Zde je však projev vykoupen cenou, protože za 22 300 Kč si v luxusnějších segmentech s trochou nadsázky nekoupíte ani samotný nápis Bang & Olufsen.

Za 22 600 Kč je pak k dispozici také head-up displej a sáhnout můžete i po panoramatickém střešním okně, za které však dáte 31 100 Kč. Masážní sedačky bych určitě vynechal, a to nejen v Audi, ale všeobecně. Daleko lépe uděláte, když si ve svém kalendáři zarezervujete dvě hodiny času a zajdete si na klasickou masáž.

Přední sedadla jsou elektricky ovládaná, stejně jako víko zavazadlového prostoru. Za obě věci si však musíte připlatit. Pokud ale nutně potřebujete Audi A3 a výbava pro vás nehraje roli, tak cenovka za testovanou motorizaci startuje na částce 705 900 Kč. Konkrétně testovaný kus lehce převyšoval hranici 1,2 milionu korun.

Do tří klid

Pokud chcete cítit sílu motoru, musíte se pohybovat okolo tři tisíc otáček směrem nahoru. V tu chvíli benzinová patnáctistovka ukáže vše, co v ní je, a rozhodně nejde o špatnou dynamiku. Do tří tisíc otáček se však moc neděje, a ačkoli rádce řazení vám říká, že při 50 km/h byste měli mít zařazený čtvrtý rychlostní stupeň, počítejte s tím, že sebemenší kopeček znamená sakra rychlé vyšlápnutí spojky a zařazení třetího, ne-li rovnou druhého rychlostního stupně.

Audi A3 Sportback
Ačkoli nejsem fanouškem bílé barvy, tak Audi A3 nevypadá zle.

Podvozek je i na cestování po Praze komfortní, i spotřeba by nemusela být špatná. Po zhruba stovce kilometrů v Praze a na okresních silnicích za Prahou, kde jsem Audi A3 rozhodně nešetřil, mi palubní počítač ukazoval spotřebu 10,2 litru. Když se uklidníte, hádám, že jezdit okolo sedmi litrů nebude problém. S čím však já osobně problém mám, jsou kožená sedadla, které především v létě dost často znamenají vodopád potu na zádech. A o zadku ani nemluvím. Však vy to jistě znáte.

K dispozici byl i adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, asistent hlídání jízdního pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu. Zda nutně všechny tyto systémy potřebujete, je otázka pro vás. Já jen mohu říci, že fungují dobře, a pokud měl vybrat jeden z nich, který bych nepotřeboval, je to rozpoznávání dopravních značek.

Záleží na úhlu pohledu

Audi A3 už přesně nenavazuje na své větší a luxusnější sourozence. Jinak jsou pojaty výduchy klimatizace u řidiče, které mě do interiéru moc nepasují, a pokud bych měl najít jedno jediné slovo, jaké mě při pohledu do interiéru Audi A3 napadlo, pak by šlo o slovo „přeplácanost“. Ano, vím, že to zní divně, když v interiéru je jen několik málo tlačítek, ale takový jsem měl pocit. Možná je to tím, že jsem trávil dost času i v jiných modelech a vím, že Audi to umí i lépe.

Audi A3 Sportback
Interiér je pro mě osobně trošku přeplácaný.

Na druhou stranu, soudit nějaký vzhled je vždycky velmi osobní úhel pohledu a to, co se nelíbí mně, může znamenat, že zrovna vy jste z toho nadšeni. Co však mohu prozradit, je fakt, že vše je dobře zpracované, nikde nic nevrže, použité jsou příjemné plasty a nechybí například bezdrátové nabíjení či klasické USB.

S výbavou roste cena

Říkáte si, že to je přece logické? Ano, je to logické, ale u prémiových automobilek tohle platí více než kde jinde. Audi A3 si můžete pořídit už od 652 900 Kč (v případě litrového benzínového tříválce), ale také se můžete dostat nad hranici 1,3 milionu korun. Důležité je si dobře rozmyslet, co opravdu v autě potřebujete a co pouze chcete. Když tohle zvládnete, Audi A3 může být zajímavou alternativou, jak proniknout do prémiového segmentu.

Patrik Svatoš

Šéfredaktor automobilové sekce, který má rád technologie, auta, fandí Olympique Marseille a nedokáže žít bez kofeinu.

11 komentářů

  1. Auto krásný, ale ta cena :(

  2. Takova hezka A3 byvala. Ted to vypada jako nejaka kia, opravdu hnus.

  3. 1 250 000,- ? To snad koupí jen blázen. Já se dlouho rozhodoval, co koupit a Dodge Charger pro mě byla jasná volba, V6 3.6L 224kw AWD s cenou 1 270 000,-, spotřeba příjemná, dostatečný výkon, auto je opravdu veliké, takže 2m dlouháni jako já nemáme problém. Charger 5.7 hemi 1 090 000,- , kdo nevěří, ať se podívá na Auto Outlet Klecany.

    • Pěkná reklama. Všem kdo na to narazí doporučuji absolutně nenavštěvovat jeho stránky. Navíc nechápu, proč si kupovat nevýkonný dodge, když už budu po něčem takovém toužit, tak je tu léta prověřený Mustang s 5.0 V8 a výkonem úplně někde jinde. 224kW na takové těžké auto je sakra málo, to mě to pak natře první Passat na dálnici a ještě s poloviční spotřebou.
      Tohle Audi má svou jasnou klientelu… asi těžko budu kupovat pro manželku Dodge Charger na vození dětí do školy. Audi je jistota bezpečnosti a pohodlí, i když to není trhač asfaltu, což od takového auta nikdo nepožaduje.

      • Kdyz uz nevis vubec nic o autech, stejne jako o mobilnich telefonech, coz tady predvadis neustale, radeji ze sebe nedelej uplneho i*iota.

      • Tak jestli je někdo ucákanej z toho, že v Dodgi jezdí Vin Nafta, tak ok. Za mě je to auto o ničem a radši bych šel do výkonnějšího mustangu.

      • Ja do jeste vykonnejsiho Chargeru ve verzi Hellcat. Vubec nevis o cem mluvis. Opet a neustale. Vin Diesela nesleduji a opravdu netusim v cem jezdi a je mi to uplne sumafuk.

      • Tak hlavně, že ty víš o čem mluvíš (už mi řekneš, co je špatně na mém názoru? Vlastně nic, co? Pokud totiž neuznávám značku, tak je to předražená krabice).
        Výkonnější Charger asi není v cenovce 1,2 milionu, co? Narozdíl od Mustangu. Já teda muscle car absolutně nemusím, ale když už bych si měl nějaké koupit, tak jednoznačně mustang.
        S 2 tunovým V6 jsem jezdil a žádná sláva to není výkonově, bohužel… maximálně tak na honění pindíků na design.

      • Tohle raději nebudu komentovat. Pěkný den všem.

  4. Ze vstup do premioveho segmentu :D sorry ale tato Octavia s polovicnym kufrom a logom Audi premiova nikdy nebude. Keby sa bavíme o rs3/S5/S6 to by bolo iné.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).