Sledujte nás na YouTube

Pořizujete Bugatti Chiron? Za doplňkovou výbavu můžete mít několik dalších aut

Bugatti Chiron je možné asi poměrně objektivně označit za jeden z nejlepších vozů současnosti. Jedná se o automobil s výkonem 1 103 kW, který dokáže překonat hranici 100 km/h za pouhé 2,4 vteřiny od startu. O půl minuty později už bude na tachometru svítit trochu strašidelné číslo 400 km/h. Ani tato hranice není nejvyšší možnou rychlostí, avšak její určení je trochu problematické. Předpokládá se, že reálné maximum leží někde nad hodnotou 460 km/h, ale zatím neexistují pneumatiky, na nichž by to bylo možné bezpečně vyzkoušet.

Tento konkrétní vůz je držitelem světového rekordu. Zrychlit z nuly na 400 km/h a opět zcela zastavit zvládl za 41,96 vteřin. (Zdroj: Alexander Migl)

Je tedy jasné, že tento vůz nebude levný. Původní verze navíc bude vyrobeno pouhých 500 kusů, což cenu modelu dostává na astronomické 2 400 000 EUR (62,7 milionů Kč). Pro lepší představu si řekněme, že částka odpovídá přibližně ceně jedenácti Lamborghini Huracán.

Jedno je jisté, se Chironem nebudete mít o pozornost nouzi (Zdroj: Y.Leclercq)

Za tuto cenu získáte však jen „holý“ sériový model bez jakékoliv specifické výbavy. A upřímně – to byste mezi ostatními majiteli Bugatti Chiron působili poněkud trapně. Nezbude vám tedy nic jiného, než „přihodit“ i nějakou tu doplňkovou výbavu. Ta je ovšem drahá. Velmi drahá.

Pokud vám v minulém článku o doplňkové výbavě pro Ferrari přišly zmiňované částky vysoké, asi budete překvapeni. Bugatti jde mnohdy o řád výše.

Karbon nad zlato?

U luxusních vozů bývá častou a oblíbenou doplňkovou položkou možnost pořídit si nějakou část karosérie či interiéru v karbonovém provedení. Někdy to má reálný dopad na snížení hmotnosti, někdy jde spíše o frajeřinku. Každopádně se můžete spolehnout, že za karbonové doplňky nějaké ty desetitisíce utratit můžete.

Co však dělat v případě, jako je Bugatti Chiron? Vůz, jehož podstatná část karoserie už karbonová je v základu? Inu, to je přece jednoduché. Karbon nepřekryjete barvou a hned získáte oblíbený vzhled. A navíc by to nemuselo být nikterak drahé, že? Realita je bohužel trochu jiná. Řešení v podobě odhalení stávajícího karbonu samozřejmě v nabídce je, jenže levné není. Karoserie v kompletním karbonovém provedení přijde na neuvěřitelných 250 000 EUR (6,5 milionu Kč).

Na následujícím videu můžete vidět, jak toto provedení vypadá v reálu. Asi nepřekvapí, že majitel je z Kataru.

Za tuto cenu přitom nedostanete v podstatě nic tak zvláštního, karbon je ošetřen líbivou povrchovou úpravou a nalakován jakousi bezbarvou vrstvou. Jasně, prémiové auto v prémiovém vzhledu prostě žádá i prémiovou cenovku. Ale i leckterý multimilionář se zřejmě zamyslí, než utratí za vzhled vozu tolik peněz, které by mu mohly do sbírky pořídit ještě právě třeba zmiňované Lamborghini Huracán či Rolls-Royce Ghost. Oba tyto vozy totiž stojí méně než karbonové provedení Chirona. A ještě by vám pár tisíc euro na doplňky zbylo.

Ekonomická varianta není příliš ekonomická

Řekněme, že vás jakožto potenciálního zájemce o koupi Chirona po zjištění ceny celokarbonového provedení trochu přešla chuť. Nevadí, Bugatti má naštěstí v nabídce i něco, co by se dalo na jejich poměry nazvat ekonomickou variantou. Jde o kombinaci lakovaných a odhalených částí karosérie.

Bude sice poznat, že jste šetřili, ale když vyberete dobrou barevnou kombinaci, výsledek nemusí vypadat vůbec špatně. A navíc si vystačíte s pouhými 180 000 EUR (4,7 mil Kč) – „lidovka“, že?

Pokud musíte hospodařit s vypjatým rozpočtem, protože vám třeba začalo vysychat ropné pole, nezoufejte. Bugatti má v nabídce možnost i pro vás. Je jí pořízení několika samostatných drobných doplňků, jako jsou třeba kryty zrcátek. Ty vás přijdou na nějakých 210 tisíc, ale na rovinu – zrcátek si moc lidí nevšimne.

Takhle vypadá 105 tisíc – karbonový kryt zrcátek (Zdroj: Matti Blume)

Bude to chtít tedy vzít i karbonový okraj mřížky chladiče (157 tisíc Kč), prvky kapoty motoru (391 tisíc Kč) a zřejmě i spodní okraj prahů, nárazníku a podobně (522 tisíc Kč).

Je libo barvu?

Až budete stát v autosalonu s prodejcem vašeho vysněného vozu, dříve nebo později přijde řeč na barvu. A dá se očekávat, že se vás dealer zeptá na to, jestli byste nechtěli svůj vůz trochu oživit. Ono nehledě na to, jestli jste zvolili lakovanou či karbonovou verzi, monotónní barvy působí trochu… obyčejně.

Kola sladěná se zbytkem vozu vypadají bezpochyby pěkně (Zdroj: Matti Blume)

Zvýraznit přednosti vozu nějakou kontrastní barvou se tak nemusí vůbec zdát jako špatný nápad. Tedy minimálně do té doby, než vám prodejce dá diskrétně nahlédnout do ceníku. Brzdové třmeny? 78 tisíc korun. Přední winglety? Kulatých 130 tisíc korun. Lakovaná kola? 196 tisíc. Mimochodem, pokud už plánujete vylepšovat kola, možná než barva by stál za zvážení rovnou vyšší model caractère. Ten vás přijde na pěkných 50 000 tisíc euro (1,3 mil Kč). Pokud byste rádi oboje, beze všeho – prodejce jistě rád vyhoví. Nicméně nečekejte, že u lepších kol za barvu neplatíte. Cena zůstává.

Překvapivě strohý interiér

Bugatti Chiron je sice supersport, ale výrobce si velmi zakládá na tom, že jde o komfortní auto. Řídit ho prý není vůbec tak složité, jako u některých jiných závodních aut. Vše je laděno do luxusu a komfort jízdy by měl odpovídat v rámci možností běžným silničním vozům. Tím ostatně technicky tento model i je.

Speciální verze Chiron Sport vypadá v červené působivě (Zdroj: Norbert Aepli, Switzerland)

Proto trochu překvapí, že doplňkových možností v interiéru moc není. Pokud jsme si u Ferrari mohli volit barvu nitě na čalounění, zde na to rovnou zapomeňme. Nejvýraznější interiérovou změnou v nabídce je opět barva. Přesněji řečeno lakované karbonové prvky. Zde ale pozor – rozhodnout se můžete pro jednobarevnou i dvoubarevnou kombinaci. A Bugatti zcela výjimečně za druhou barvu neúčtuje nic navíc. Obě varianty vás tedy přijdou na rovných 50 000 EUR (1,3 mil Kč), což znamená, že druhou bravu máte vlastně zdarma. V ceně interiérového karbonového balíčku však není volant. Ten sice také může být vyroben z karbonu, ovšem budete muset znovu vyndat platební kartu. Volant z uhlíkových vláken ale přijde jen na 170 tisíc, což jsou na poměry vozu vlastně drobné.

Dilema v podobě sedaček

Poslední rozhodnutí, které budete muset učinit, je jaké sedačky byste ve voze rádi. A výběr to nebude jednoduchý. Výrobce totiž nabízí sportovní, či komfortní sedačky. Chiron je auto unikátně kombinující sport a komfort, ovšem u sedaček to evidentně výrobce skloubit nedokázal.

Preferujete jistější posez, nebo sedadla, na nichž se dá pohodlně existovat i mimo závodní trať? Výběr je jen na vás.

Na okruhu přijdou sportovní sedačky vhod, ale pohodlné asi moc nejsou (Zdroj: Matthew Lamb)

V rozhodování by vám však mohla pomoci cenovka. Sportovní sedadla stojí 15 000 EUR (391 tisíc), zatímco ta komfortní o 10 000 EUR více. A sedačky v hodnotě 650 tisíc korun už si možná rozmyslíte.

Na závěr máme pro zájemce o Bugatti Chiron jednu dobrou zprávu. Výrobce byl tak velkorysý, že do ceny vozu započítal čtyři roky bezplatného servisu.

Tomáš Krompolc

Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je spokojeným majitelem telefonu OnePlus 6.

10 komentářů

  1. Milan (neregistrovaný)

    Odpad! Ten nadpis je jako co ? To ma byt april pro nas smrtelniky ? Je to podle me trosku z ruky , na smartmanii cpat nesmysli clanky o superautu :D

  2. Jimm (neregistrovaný)

    Taky nechápu, proč to je na stránce, jejíž primární zaměření jsou mobilní telefony (kromě generování příjmů z reklamy). Hlavně autor nechápe jednu zásadní věc. Pokud někdo kupuje auto, jehož základní cena je 2,4M Euro, tak je mu opravdu jedno, že si za sedačky přeplatí 15 tisíc a nebo za dekoraci do interiéru pade…

  3. Pavel (neregistrovaný)

    Milane, ty smrtelníku, najdou se třeba tací, kteří si článek rádi přečtou. Pokud se ti to nelíbí, článek nečti a nespamuj laskavě toto fórum. To by bylo smutné, kdyby si autor článku nechal diktovat co má a nemá psát od někoho, kdo zjevně nedokončil ani základní školu…

  4. Milan (neregistrovaný)

    Pavel: Jenze vetsina lidi sem na smartmanii chodi cist clanky o smartphonech a wearabless a ne o superautech za miliony to jako sorry to patri nekam jinam jen sem napsal svuj nazor a tvuj me ani trosku nerozhodil a je pro me k smichu nechlub se nam tady ze si nedodelal zakladku to je tvuj problem :D:D

  5. Milan (neregistrovaný)

    Ja jen napsal nazor ze to sem nepatri to Pavlik hnedka urazi je k smichu :D

  6. Ctiba (neregistrovaný)

    Ja jsi teda rád počtu :)

  7. PV (neregistrovaný)

    Článek super … nemusí to být jen o mobilních a občasná změna neuškodí …

  8. Vamez (neregistrovaný)

    Souhlas, sem tam neco jineho a i celkem zajimaveho jako clanek neskodi:)

  9. Branislav (neregistrovaný)

    Mimochodom, svetový rekord v teste 0-400-0 držal Bugatti Chiron len pár dní, pokiaľ ho netromfol Koenigsegg Agera RS s časom 36,44 sec.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *