Sledujte nás na YouTube

Přemýšlíte o koupi Ferrari? Za doplňkovou výbavu můžete utratit miliony

V úvodním díle nové nového seriálu o pozoruhodných možnostech doplňkové výbavy prémiových vozů zaměříme naši pozornost na značku Ferrari. Bavit se budeme o příslušenství, které je mnohdy dražší než průměrný osobní vůz. Ukážeme vám kousky příslušenství, za něž by si připlatil asi málokdo. A řada přijde dokonce i na takové prvky, které běžně najdeme zdarma u řádově levnějších vozů. Doufáme, že se vám nový seriál bude líbit. Pokud víte o nějaké zajímavé doplňkové výbavě stojící za zpracování, určitě se podělte v komentářích. Ceny doplňkové výbavy jsou uváděny přibližně, liší se v závislosti na trhu a čase.

Ferrari 458 Italia: za doplňkovou výbavu utratíte miliony

Reprezentativním zástupcem tohoto dílu i našeho seriálu obecně je Ferrari 458 Italia. Tento model se jako nový prodával v základní „holé“ variantě za 277 330 USD (6,2 milionu Kč). Nejde tedy rozhodně o nijak levný vůz. Pokud byste si však mysleli, že za tuto cenu získáte všemožné vychytávky, mýlili byste se.

Pořádné „vyšperkování“ totiž vyjde minimálně na statisíce, problém však není se dostat ani do milionů. Server FortyOneSix spočítal, že se za doplňkovou výbavu dá utratit 155 000 USD (3,5 milionu Kč). Za několik doplňků interiéru tak bez problémů dáte více, než je cena lecjakého plně vybaveného vozu. Je samozřejmé, že u luxusních vozů musíme očekávat i prémiové nacenění doplňkové výbavy. Cena některých detailů však překvapí i v kontextu kategorie automobilů, do níž Ferrari 458 spadá.

Zakoupit si můžete například karbonová sedadla, která vám ušetří trochu hmotnosti. Jestli o pár kilo lehčí auto stojí za dalších 145 tisíc je už však trochu diskutabilní. Ne všechny doplňky jsou samozřejmě takto drahé, extra položku pořídíte i za necelých třicet tisíc. Co za průměrný český plat dostanete? Dvojici odznáčků se vzpínajícím se koněm na přední blatníky. Pokud byste snad zatoužili doplnit koně o italskou vlaječku na přední kapotu, připravte si dalších 20 tisíc korun.

V tomto kontextu už asi nepřekvapí, že karbonové zadní difuzory stojí rovných 150 tisíc. Karbonové doplňky jsou obecně tím, za co budete platit nejvíce. U funkčních prvků, jako jsou difuzory či části motoru, je snad cena ještě ospravedlnitelná. Téměř 35 tisíc korun za karbonový stupínek u dveří už však trochu překvapí.

Každý, kdo někdy viděl nějaký pořad typu Top Gear, asi zaznamenal, že na volantu Ferrari blikají praktické LED diody signalizující otáčky motoru a vhodný moment k přeřazení. Ovšem i tato „blbůstka“ stojí 144 tisíc.

Kůže nad zlato?

Kožené prvky v interiéru jsou ve vyšších výbavách běžných osobních vozů poměrně standardní záležitostí. U Ferrari 458 ovšem za jejich přítomnost musíte pořádně zaplatit. A platit budete skutečně za dílčí záležitosti. Za pětatřicet tisíc korun dostanete palubní desku „v kůži“. Ta se však už jaksi nedostane dál do interiéru.

Kožené provedení plochy za sedadly tak přijde na dalších 48 tisíc korun. Pokud je vaše Ferrari vybavené klimatizací, pravděpodobně budete chtít, aby její výdechy ladily se zbytkem interiéru. To taktéž bohužel není samozřejmostí. Mřížky výdechů v odstínu kůže totiž přijdou na necelých 59 tisíc korun.

Přijde vám pravá kůže jako zbytečný luxus? Není problém, Ferrari dodává i prvky v provedení Alcantara. Tato umělá kůže vyrobená z laminované látky může být například na opěrkách ve dveřích. Ty si můžete nechat očalounit za pouhých 14 tisíc, to je na poměry vozu téměř zdarma. Pokud byste však rádi umělou kůži i v nepříliš velkém kufru vozu, opět si budete muset připlatit. Cena se pohybuje okolo 44 tisíc korun.

Interiér lze ozvláštnit také žlutým švem jednotlivých prvků. Ani změna barvy nitě však není zdarma, stojí necelých devět tisíc. A když už investuje do žlutého prošívání, nebylo by od věci zvážit ani žluté logo Ferrari na opěrky hlavy. Dvojice zhruba pěticentimetrových ořů může být vaše za dalších 28 tisíc korun. Pozitivní však je, že do stejného odstínu laděné pozadí budíků na přístrojové desce je zdarma. Co naopak zdarma není, jsou lakované brzdové třmeny. Pár mililitrů žluté barvy vás přijde na 26 tisíc korun.

Standardní výbava, nebo zbytečný luxus?

Pokud si v dnešní době pořizujete nový vůz, některé věci už považujete takřka za samozřejmost. Nicméně Ferrari opět nerozdává nic zadarmo. Budete tak muset například přemýšlet o tom, zda potřebujete navigaci, nebo si vystačíte se smartphonem. Vestavěný navigační systém totiž přijde na více než 60 tisíc. Za tuto cenu navíc nedostanete ani žádnou futuristickou obrazovku ve stylu Tesly, ale docela obyčejný nevelký displej.

Připlatíte si i za start-stop systém, ačkoliv ten je možná u vozu tohoto typu poněkud směšný. Pokud po něm však zatoužíte, připravte si dalších 29 tisíc. Překvapivě levný je pak tempomat, za nějž dáte necelých 20 tisíc korun. Záhy ovšem budete pravděpodobně muset investovat dalších 85 tisíc, za něž dostanete nadzvedávání předku vozu. Alespoň tato položka by skutečně v základní výbavě být mohla – nízká výška vozu totiž jinak znamená téměř jistě dříve nebo později poškození o nějaký obrubník či jinou vyvýšeninu na vozovce. Praktické je také přisvěcení do zatáček – dalších 35 tisíc pro Ferrari. Ještě o šest tisíc korun více stojí parkovací senzory, které taktéž samozřejmě nejsou v základní výbavě. Pokud byste rádi k senzorům za 41 tisíc i kameru, není problém. Akorát vás to bude stát dalších 67 tisíc korun.

Milovníci hudby jistě budou chtít i kvalitní rádio. To přijde na kulatých sto tisíc. Hudbu z iPodu si v něm ovšem nepustíte do té doby, než zaplatíte dalších 17 tisíc za konektor.

Ještě hůř na tom budete pokud se rozhodnete pro odlehčenou verzi 485 Speciale. Tam si totiž budete muset připlatit i za elektrická okna, dálkové zamykání, nebo elektrická zrcátka.

Milion a půl navíc je průměr

Průměrná cena, kterou zákazníci Ferrari utratí za doplňky, činí neuvěřitelných 65 000 USD, tedy téměř 1,5 milionu Kč. A na tuto cenu není zas tak těžké se dostat, i když si odpustíte parkovací asistenty za sto tisíc.

Například taková barva není vůbec levná záležitost. Většina Ferrari je červených, dalo by se tedy čekat, že tato varianta bude nejlevnější. Pokud se ale například u Ferrari 488 GTB rozhodnete pro ikonickou Rosso Corsa v metalíze, bude vás to stát 279 tisíc korun.

Na závěr musíme zmínit i jakousi ikonu předražených auto doplňků. Je jí karbonový držák nápojů pro Ferrari F12 Berlinetta. Tento několikagramový a zcela zanedbatelný doplněk přijde na neuvěřitelných 79 tisíc korun. Nejen, že je vyhotovení držáku nápojů z karbonu zcela nesmyslné, ale cena především ani v nejmenším neodpovídá reálné hodnotě. A to i z hlediska mnohdy překvapivě drahých doplňků, jimiž je Ferrari takřka pověstné.

Patří drahé doplňky k luxusním vozům, nebo jsou jen zbytečným výstřelkem? Podělte se s námi o svůj názor v komentářích.

Tomáš Krompolc

Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je spokojeným majitelem telefonu OnePlus 6.

11 komentářů

  1. b-i-k-e-r (neregistrovaný)

    V prvnim odstavci bych ocenil trochu striktnejsi oddelovani men…nejprve se o cenach mluvi v dolarech a prepocty do korun jsou v zavorkach a pote se hned ceny doplnkove vybavy uvadeji v tisicich, bez jednotek…chvili to clovek musi prepocitavat, aby zjistil, ze je to uz zase v korunach…

    • Tomáš Krompolc

      Dobrý den, větší částky jsem se snažil psát i v původních dolarových hodnotách, zatímco ty „drobnější“ jsem rovnou převedl dle aktuálního kurzu. Psaní obou variant u každé položky dělá článek méně přehledným, na druhou stranu však u velkých částek může být přepočet na koruny vcelku odlišný na základě změn kurzu.

      • b-i-k-e-r (neregistrovaný)

        Coz nemeni nic na tom, ze je to neprehledne…nejdriv je jako hlavni mena uvedeno USD a v dalsich dvou vetach se bez jednotek mluvi o korunach…Ja nerikam nic o uvadeni obou variant, staci je pecliveji oddelovat…

        tot muj nazor…=)

  2. QAM (neregistrovaný)

    No a co? Opravdu tu budeme probírat, že bude člověk přemýšlet, jestli chce navigaci do ferrari za 60 tisíc, když auto stojí 6 milionů? 60 tisíc mi přijde na poměry této značky poměrně málo, třeba audi i do obyčejné A4 chce za nejlepší navigaci a systém okolo 100 tisíc.
    A to, že Ferrari jsou prostě a jednoduše zmr.di, kteří si vybírají kterého pracháče jo a kterého ne a pak mu napaří další poplatky za 2 miliony je všeobecně známé, nevím jestli je to zrovna vhodný námět na článek.

  3. Jirka (neregistrovaný)

    No, jsem si celkem jisty, ze podobne starosti nikdo z redakce ani 99 procent zdejsich pubescentnich ctenaru nikdy resit nebude. A uni uz vubec ne.

    • PS4 Pro je řešení…

      • A Forza 🚗

      • zipiik (neregistrovaný)

        Pro uniho PS4Pro řešení není, protože při jeho nárocích na herní PC, to bude chtít sedačku (ideálně několik podle typu auta), pořádný volant, 4K displej/TV s podporou 3D a nízkou latencí.

      • zipiik (neregistrovaný): Skoro, až na to, že tuto arkádu opravdu v pohodě odřídíš na gamepad, 4K je jasná věx, snaha o nízkou latency TV vstupu je také jasná věc:) 3D je pasé (to už několik let, v gamingu ještě déle;) ), dnes se jede v VR, kde MS tedy opět spinká a jede úplně jiným vlakem než ostatní:D

      • zipiik (neregistrovaný)

        uni: Tak ja nereagoval na Forzu, ta ani na PS neni. Na PS mas Project Cars nebo Gran Turismo, ty uz bych arkadama nenazyval. Je super, ze usetris na 3D, me treba GT ve 3D docela bavilo, s VR pockam na dalsi generaci, nejak jsem si z toho na zadek nesedl.

  4. Jimm (neregistrovaný)

    určitě zajímavý, ale nic překvapivého to není… NA co ovšem nemůžu přijít je to, co dělá článek podobného ražení na smartmanii? Teda kromě honění kliků samozřejmě…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *