- Loni bylo na trh dodáno 12,8 milionu ohebných smartphonů
- Letošní produkce bude výrazně větší
Smartphony s ohebným displejem zdaleka nejsou mainstreamovou záležitostí, ale každým rokem si najdou více majitelů. Podle predikcí agentury TrendForce jejich prodeje stále ještě nedosáhly vrcholu – i letos se očekává poměrně velký růst.
Podle TrendForce bylo v roce 2022 na trh dodáno 12,8 milionu ohebných smartphonů, z nichž 82 procent neslo logo Samsung. Může za to především fakt, že korejská firma jako jediná z velkých hráčů prodává své „skládačky“ globálně, zatímco značky Xiaomi či Oppo se zatím omezují pouze na čínský trh.
Agentura odhaduje, že v letošním roce počet dodaných ohebných smartphonů naroste o 44 procent na 18,5 milionu. Tato čísla se mají pochopitelně pozitivně projevit i na trhu s komponentami. Jen ten s panty má meziročně vyrůst o 14,6 procent a vygenerovat tržby ve výši 500 milionů amerických dolarů.
Největší dodavatelé pantů využijí tento zájem k investicím do vývoje, nové generace jejich produktů má být jednodušší na výrobu a má nabídnout větší životnost. Společnost CSOT například přišla s technologií, která dokáže vytvořit z ohebného displeje a pantu jednodílnou součást. Tím se dostáváme k tomu, že žně budou mít i výrobci ohebných displejů.
Nepřehlédněte
Displej bez přehybu, integrovaný stylus a 108Mpx fotoaparát. Takový má být Galaxy Z Fold 5
V současné době existují dvě různé varianty kloubů. Samsung používá tu levnější, kterou bohužel doprovází patrná rýha v místě přehybu. Korejský gigant však o problému ví a má v plánu se na něj zaměřit.