TOPlist

Obchod století! Microsoft definitivně koupil Activision Blizzard

Kompilace postav z her Activision Blizzard
  • Největší obchod v dějinách videoherního průmyslu je dokončen
  • Vydavatelé Activision Blizzard a King jsou součástí Microsoftu
  • Dotáhnout akvizici do konce trvalo 20 měsíců

Trvalo to sice více než rok, ale obchod století, jak je často označována akvizice vydavatele Activision Blizzard Microsoftem, je konečně zpečetěn. Dohoda v celkové hodnotě 68,7 miliardy dolarů (cca 1,5 bilionu korun) se tímto zapsala do dějin jakožto největší akvizice v odvětví videoher, nicméně svou velikostí může konkurovat velkým nákupům i mimo herní segment. Mezi oznámením dohody mezi oběma firmami a finální realizací uběhlo celkem 20 měsíců.

Microsoft oficiálně koupil vydavatele Activision Blizzard a King

V rámci nich musel Microsoft svádět boj hned na několika frontách. Proti akvizici měli námitky američtí, britští i evropští regulátoři, stejně tak největší konkurent v podobě Sony. Gigant z Redmondu si nakonec zvládl prosadit svou, byť ne všude měl cestu k dokončení nákupu snadnou. Zatímco Evropská unie mu klacky pod nohy příliš neházela, britský regulátor měl více připomínek. Nejhorší situace byla paradoxně v domovských Spojených státech, kde Federální obchodní komise celý případ poslala až k soudu. Microsoft nicméně nemusí čekat na jeho rozhodnutí, aby mohl dohodu dotáhnout do konce, a jakmile obdržel pozitivní stanovisko z Britských ostrovů, s uzavřením akvizice neváhal.

Úspěšnou akvizici oznámil v tiskové zprávě a na sociální síti X také šéf Xboxu Phil Spencer. „Milujeme hry. Vytváříme je, hrajeme a z první ruky víme, co pro nás herní odvětví znamená, ať už pro jednotlivce, tak pro celou komunitu. Dnešním dnem oficiálně vítáme Activision Blizzard a jejich týmy do rodiny Xbox. Jako jeden tým se učíme, inovujeme, plníme sliby dané hráčům a přinášíme radost stále většímu počtu lidí,“ pronesl Spencer ve svém projevu. Uzavřením obchodu století se Microsoft stal třetí největší herní společností co do příjmů, hned za čínským Tencentem a japonskou Sony.

S nákupem Activision Blizzard se dá očekávat, že se rozroste také herní předplatné Game Pass, na které Xbox hodně sází. „Dnes začínáme pracovat na uvedení oblíbených značek Activision Blizzard a King do předplatného Game Pass a na ostatní platformy. Více vám sdělíme v následujících měsících,“ uvedl Spencer. Čeho se ale v Game Passu nejspíše nedočkáme, jsou oblíbené značky Call of Duty Modern Warfare 3 a Diablo IV.

Rozvržení studií spadajících pod Xbox
Rozložení herních studií spadajících pod Microsoft

Kromě uvedení nových titulů do svého předplatného se bude muset Microsoft popasovat také s více než 8 500 novými zaměstnanci, přičemž není jisté, zda se chystá nějaké propouštění. První na ráně je přitom generální ředitel Activision Blizzard Bobby Kotick, který má sice místo do konce roku jisté, avšak kvůli nedávným kontroverzím lze očekávat jeho odchod.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok

Kapitoly článku