Microsoft kupuje Activision Blizzard. Jde o největší obchod v dějinách herního průmyslu

activision blizzard 2

Začátek nového roku nebývá nejplodnějším obdobím pro velká oznámení. To ovšem nezabránilo Microsoftu učinit největší akvizici ve videoherní historii – za astronomickou částku 68,7 miliardy dolarů (cca 1,5 bilionu korun) koupil giganta Activision Blizzard, čímž znatelně rozšířil své portfolio herních studií a značek. Transakci už schválily správní rady obou společností. Nyní ji musí posoudit regulační úřady a schválit akcionáři Activision Blizzard. Pokud vše půjde dobře, bude nákup dokončen ve fiskálním roce 2023.

Activision Blizzard
Akvizice vyšla Microsoft na astronomických 68,7 miliardy dolarů

Společnost Activision Blizzard má ve svém repertoáru celou řadu úspěšných herních značek, jako je například Call of Duty, World of Warcraft, StarCraft, Diablo, Crash Bandicoot či Candy Crush. Kromě nich získá gigant z Redmondu také celou řadu herních studií, jako je Infinity Ward, Treyarch nebo Sledgehammer Games s dohromady více než 10 tisíci zaměstnanci. Po dokončení transakce se Microsoft stane třetí největší herní firmou na světě dle výše tržeb, hned za čínským Tencentem a japonskou Sony.

Activision Blizzard se v poslední době nevyhýbala kontroverze. Ve Spojených státech se v souvislosti se slavným studiem řešila obvinění z genderové diskriminace či obtěžování na pracovišti. Vlivem globální pandemie byl videoherní vydavatel rovněž nucen odložit vydání některých svých titulů, což se negativně promítlo do finančních výsledků za čtvrtý kvartál loňského roku.

Xbox Series X Uvod
Microsoft se s akvizicí Activision Blizzard stal třetí největší herní společností

„Hry jsou dnes nejdynamičtější a nejzajímavější kategorií zábavy na všech platformách a budou hrát důležitou roli v rozvoji platforem metaverse,“ uvedl generální ředitel Microsoftu Satya Nadella. Ačkoli je prozatím brzo spekulovat, jaké plány Microsoft s Activision Blizzard má, je velmi pravděpodobné, že celá řada značek známého vydavatele zamíří rovnou do předplatného Game Pass, které je největší zbraní herní divize redmondské společnosti proti konkurenci.

Nákup Activision Blizzard je největším obchodem v dějinách herního průmyslu

Největší akvizicí na poli videoher z pohledu Microsoftu byl až doposud nákup ZeniMax Media za 7,5 miliardy dolarů ze září roku 2020. Tehdy pod svá křídla získal nejen celou řadu herních studií, ale také značky jako The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein nebo Doom.

Autor článku
Michael Chrobok
Fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku