- Gigant z Cupertina má novou reklamu a v hlavní roli je iPhone 15
- Reklama propaguje zajímavou funkci, kterou ocení především tvůrci portrétů
- iPhone 15 a 15 Pro totiž umí přeostřit již vyfocený snímek
Reklamy a Apple jsou poměrně specifické téma. Firma z Cupertina jich během roku zase tolik nevyrobí a když už se k nějaké odhodlá, většinou stojí za to. Dobrým příkladem je například poslední vánoční reklama Fuzzy Feelings, kterou filmařka Anna Mantzarisová natočila na iPhone 15 Pro Max a následně editovala na 15″ MacBooku Air. Před koncem roku si nicméně Apple připravil ještě jeden reklamní spot, který se tentokrát týká iPhonu 15 a jeho možná neprávem opomíjené přednosti.
Apple v nové reklamě propaguje funkci přeostření snímku
Onou předností je možnost pořizovat profesionálně vypadající portréty, včetně softwarového vytvoření takzvaného bokeh efektu, lidově řečeno rozmazaného pozadí. V reklamním spotu pracuje kapela na obalu svého alba. Jedna z členek kapely používá iPhone k úpravě snímku trojice členů skupiny a pomocí funkce pro úpravu zaostření na portrétní objekt zaostří na sebe v popředí a rozostří své kolegy v pozadí. Následně předá iPhone svému kolegovi z kapely, který snímek znovu upraví a zaměří se na sebe, rozostří pozadí a popředí a vyřízne ji ze snímku. Oba se dohadují, který obrázek použít, než si vyžádají názor třetího člena kapely, který klepnutím zaostří na sebe a rozostří ostatní dva.
https://www.youtube.com/watch?v=ei0WDdT4-6A
„Proměňte své fotografie v portréty,“ stojí ve sloganu videa. Standardní snímky pořízené širokoúhlým fotoaparátem na modelu iPhone 15 nebo iPhone 15 Pro podporují úpravu zaostření. V rozhraní pro úpravy lze klepnutím na ikonu clony upravit pomocí posuvníku míru rozostření pozadí. Tato funkce je k dispozici, i když snímek nebyl původně pořízen v režimu Portrét. Na fotografii s více objekty lze zaostření fotografie změnit klepnutím na jednu z osob nebo objektů na snímku. Ačkoli se jedná o jednu se známějších funkcí iPhonu, Apple si nicméně myslí, že je potřeba ji vypíchnout.