Sledujte nás na YouTube

Nadějný startup přemění za minutu jakýkoliv bicykl na elektrokolo

Na serveru pro kolektivní financování IndieGogo se objevil zajímavý projekt, který udělá radost zejména městským „cyklistům“. Jmenuje se UrbaNext a jedná se o náhradní přední kolo pro váš bicykl s vestavěným elektromotorem.

Výrobce slibuje, že toto kolo dostanete na své kolo již za 60 vteřin a ujedete s ním vzdálenost téměř 50 km maximální rychlostí 32 km/h (v Evropě omezeno na 25 km/h). UrbaNext bude v nabídce pro běžné rozměry kol: 24”, 26”, 27.5”, 29″, 650c a 700c, což má zajistit kompatibilitu s 99 % kol.

Po instalaci si uživatel může vybrat mezi 3 režimy: plně elektrický, pomocný, a zcela bez pomoci. Zatímco první z nich vás nijak nebude nutit šlapat, u druhého mobilní aplikací regulujete, jak velkou pomoc potřebujete, což se poté projeví na výdrži baterie. Zatímco americkou verzi UrbaNext pohání 350W motor, evropský model má výkon omezen na 240 W.

UrbaNext se již na IndieGogo podařilo zafinancovat, v době psaní článku jeho autoři nasbírali částku 653 tisíc dolarů, což je 1269 % původně požadované částky. Ceny začínají na 319 dolarech (asi 7 500 korun bez DPH), maloobchodní cena je pak stanovena na 380 dolarů (asi 8 900 korun bez DPH). Máte-li o UrbaNext zájem, podívejte se na stránku produktu přímo na IndieGogo.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

13 komentářů

  1. Jirka.s (neregistrovaný)

    A co třeba 16″ achjo tahle velkost kola je celkem přehlížena i u výrobců plášťů. Jak si pak má člověk potunit svou koloběžku :-D. Úplně to vidím, když jedu na výlet tak nechám normální a akdyz se potřebuju nějak dostat abych nebyl upocený nebo unavený nasadim tohle kolo a jedu. Fakt, 16″ a podpořím….

  2. mino (neregistrovaný)

    Tak kolesa s motorom aj silnejším sa dajú obejdnať aj z Číny a myslím, že lacnejšie, len tá batéria stojí väčšinou viac.

  3. Martin P. (neregistrovaný)

    Pro EU a nejen EU aby to splnilo přepisy zařazení do ebike kategorie.

    -motor musí mít výkon do 250W
    -motor musí pouze asistovat při šlapání
    -motor musí pouze asistovat při šlapání pouze do 25km/h

    Pár Čehúňů čumělo jak péro z gauče když v Rakousích za nehomologovaný kolo dostali pokudu jak Brno.

    • Jirka (neregistrovaný)

      Pokutu bych nezaplatil a mohli by se stokrát vztekat a nedonutili by mě :) Už jednou jsem řešil že mi chtěli dát pokutu kvůli něčemu na autě, co jsem měl v českém TP, mají smůlu, volal jsem pojištovnu, ta právníka, právník rakouskou policii a za 5 minut jsem odjížděl. :) nikde není nic o tom, že by zrovna v rakousku musela být homologace na kola :D

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Oj to sou ramena…

        -jenže on to je přestupek i ČR
        -provozování neschváleného vozidla
        -schvalení je homologace od vyrobce, distributora, prodejce

        Je to uplně stejná pokuta jak když na doma postaveným traktůrku vyrazíte na silnici. S autem to srovnání neni , protože to auto jako takové homologaci asi na provoz v EU mělo. A spojler, výfuk a jiný úpravy na tom nic nemění .

        Pokuty za dopravní přestupky v Rakousku, pokuty posílají na Slovensko a i do Česka! V případě nezaplacení pokuty na místě Vám můžou být zabaveny věci do zástavy či zabaveno vozidlo.

  4. Už to vidím, jak to cpu na svůj Reign ????????????

  5. Pišta (neregistrovaný)

    Já jsem línej, to bych užil. :)
    Ale proč máme v EU to omezení výkonu? Asi abychom nebyli tak obézní jako Američané?

    • Martin P. (neregistrovaný) | 19.6.2017 v 16:17. O pár cm na displeji výše, ach jo….

    • Martin P. (neregistrovaný)

      V USA mají taky řidičák na auto a “zbroják” promladší než v EU. A co?

      Protože na vozidlo, které spadá do kategorie ebike nepotřebujete řidičské opravnění na moped, nepotřebujete přilbu , nepotřebujete pojištění, lekarničku, nemusíteho přihlásit atd…. …stále totiž je v kategorii jízdní kolo. Je to jen o výkonu motoru a charakteru vozidla.

      Ano jsou elektro jednostopá vozidla s výkonem vyšším než 250W, ale jsou řazeny do kategorie motorek\mopedů. Takže na takové elektro-moto-kolo by byl potřeba řidičák skupina B AM, A1 s automatickou převodovkou, A tříkolová (od 21 let), B1 skůter . Nebo i vyšší oprávnění na motorku.

      Dále na takové vozislo se pak budou vztakhovat i jiné povinnosti a předpisi pro motorky tedy i to že nesmí na cyklostezku, pojištění, technická..

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *