„A místy dokonce o sto sedm”, chce se mi dodat, jelikož připojení je skutečně rychlé a stabilní. Od včerejšího dne konsorcium operátorů spustilo zbývající část pilotního úseku pokrytí signálem na trase Pražského povstání – Roztyly. Operátoři, kteří výstavbu hradí sami, zatím investovali přibližně 80 milionů korun. Letos v dubnu byla podepsána smlouva umožňující zahájení pokrývání pilotního úseku pražského metra mobilním signálem. Už od 2. října mohou cestující využívat služby mobilních operátorů Cetin – O2 – T-Mobile – Vodafone v prvním úseku Muzeum – Vyšehrad.
Podle vyjádření představitelů konsorcia pokrývání metra patří k opravdu složitým úkolům. Na projektu spolupracuje celá řada subjektů, technici se pohybují v neznámém terénu a práce ve veřejných částech stanic a tunelech metra mohou probíhat pouze během přepravní výluky, tedy 2,5 hodiny v noci. Bez výborné spolupráce všech zúčastněných firem a Dopravního podniku by dokončení pilotu v daném termínu bylo stěží možné.
Kompletně pokryté metro v roce 2021
Na pilotní úsek naváže pokrývání celé metropolitní podzemní dráhy. Těžiště výstavby bude ležet v následujících dvou letech; hned v roce 2019 konsorcium plánuje pokrýt dalších 21 stanic, které patří k těm nejvytíženějším. V letech 2020 a 2021 pak budou dokryty všechny zbývající stanice a tunely mezi nimi.
„Daří se zvyšovat komfort cestujících a zároveň tím plníme to, co jsme slíbili. Už příští rok bude pokryto dalších 21 stanic a já věřím, že celé metro bude pokryto do konce roku 2021 tak, jak stojí ve smlouvě,“ říká pražská primátorka Adriana Krnáčová.
Věděli jste, že?
- Pražské metro denně přepraví až 1,7 milionů cestujících na 3 trasách o celkové délce 65,2 km. Celkový počet stanic je 61.
- Konsorcium operátorů ve složení T-Mobile – CETIN – O2 – Vodafonepokrývá metro mobilní technologií na vlastní náklady.
- Projekt za všechny operátory zastřešuje T-Mobile.
- Všechny mobilní služby – hlas, textové zprávy i data – budou dostupné pro zákazníky všech mobilních operátorů včetně virtuálních.
- Práce mohou probíhat pouze během pracovního týdne, 2,5 hodiny v noci během odstávky.
- 2 měsíce zabere pokrytí tunelu mezi dvěma stanicemi v obou směrech
- Až 10 000 000 Kč stojí pokrytí úseku mezi dvěma stanicemi.
- Celkové náklady se odhadují na půl miliardy Kč.