O dominanci na poli nositelné elektroniky snad v současné době nepanují pochyby, alespoň pokud jde o celkové prodeje. V nich pochopitelně kralují hodinky z dílny Applu, které nechávají konkurenci daleko za sebou. Zatímco tento fakt potvrdila dřívější zpráva NPD, nynější závěry Strategy Analytics dávají této dominanci jasnější obrysy.
Podle údajů ve čtvrtém kvartále roku 2018 vyslal Apple do světa 9,2 milionů Apple Watch, což je oproti čtvrtému kvartálu 2017 nárůst o 1,4 milionu. V celkových číslech Apple do světa poslal 22,5 milionů kusů Apple Watch v roce 2018, zatímco v roce 2017 se jednalo o 17,7 milionů kusů. Své konkurenty tak nechává s pořádným odstupem za sebou.
Apple nechává konkurenci daleko za sebou
Na druhém místě se umístil Fitbit s 5,5 miliony kusů za celý rok 2018, v těsném závěsu na třetím místě je pak Samsung s 5,3 miliony kusů a čtvrtý je Garmin s 3,2 miliony kusů. Pokud jde o podíl na trhu, zde Apple ztrácí.
Ovládá totiž 50 % trhu, tedy o zhruba deset procent méně než v roce 2017. Konkurence si zkrátka pomalu, ale jistě ukusuje svůj díl koláče. V celkových číslech je 8 z 10 chytrých hodinek na trhu značky Apple, Fitbit, Samsung nebo Garmin.