K vybraným smartphonům Xiaomi dárek zdarma

Domů » Bleskovky » Máme čísla: Apple Watch ovládají trh s nositelnou elektronikou

Máme čísla: Apple Watch ovládají trh s nositelnou elektronikou

O dominanci na poli nositelné elektroniky snad v současné době nepanují pochyby, alespoň pokud jde o celkové prodeje. V nich pochopitelně kralují hodinky z dílny Applu, které nechávají konkurenci daleko za sebou. Zatímco tento fakt potvrdila dřívější zpráva NPD, nynější závěry Strategy Analytics dávají této dominanci jasnější obrysy.

Apple Watch Series 4 videorecenze

Podle údajů ve čtvrtém kvartále roku 2018 vyslal Apple do světa 9,2 milionů Apple Watch, což je oproti čtvrtému kvartálu 2017 nárůst o 1,4 milionu. V celkových číslech Apple do světa poslal 22,5 milionů kusů Apple Watch v roce 2018, zatímco v roce 2017 se jednalo o 17,7 milionů kusů. Své konkurenty tak nechává s pořádným odstupem za sebou.

Apple nechává konkurenci daleko za sebou

Na druhém místě se umístil Fitbit s 5,5 miliony kusů za celý rok 2018, v těsném závěsu na třetím místě je pak Samsung s 5,3 miliony kusů a čtvrtý je Garmin s 3,2 miliony kusů. Pokud jde o podíl na trhu, zde Apple ztrácí.

Ovládá totiž 50 % trhu, tedy o zhruba deset procent méně než v roce 2017. Konkurence si zkrátka pomalu, ale jistě ukusuje svůj díl koláče. V celkových číslech je 8 z 10 chytrých hodinek na trhu značky Apple, Fitbit, Samsung nebo Garmin.

Michael Chrobok

Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

3 komentáře

  1. αΩ (neregistrovaný)

    No, v Cupertinu podle mě rozhodně neslaví, neb předloni ovládali trh z více než 60%!
    O těch loňských 10% je připravil masivně rostoucí Fitbit, neb ostatní jsou šulnul „na svejch“ ;)

    Navíc loni byla polovina prodejů Apple Watch saturována dřevními AWs1 ! – viz.: https://www.gsmarena.com/analysts_almost_half_of_the_apple_smartwatches_shipped_are_series_1-news-34065.php

    A v Číně (masivní podpora u operátora China Mobile) + min. v Thajsku se velmi dobře chytla kid’s kopírka AW s LTE tj. IMOO Z3 (koncern BBK = OnePlus, Oppo, Vivo, Realme, IQOO atd.) – nemalý podíl na trhu viz. graf Counterpoitu v článku GSMAreny.
    https://www.imoo.com/en/pc/z3/index.html
    https://www.hk.chinamobile.com/en/corporate_information/Data_N_VAS/imoowatchZ3
    https://store.ais.co.th/en/imoo-watch-phone-z3.html
    https://www.powerbuy.co.th/en/imoo-smart-watch-kid-imoo-z3-green-244668

    …takže při celkovém pohledu na všechny ty propady jak trhů, tak Applu v až příliš mnoha směrech bych nejen na Timově pozici neměl ani náhodou klidné spaní…

    • Navíc loni byla polovina prodejů Apple Watch saturována dřevními AWs1 ! – viz.: https://www.gsmarena.com/analysts_almost_half_of_the_apple_smartwatches_shipped_are_series_1-news-34065.php

      Koukni na datum – listopad 2018, tj. tesne pred Vanocemi… Jinak moc bych tomu ani tak neveril, protoze „series 1“ nejsou prvni generaci AW (Fakt netusim, proc Apple v poslednich par letech kazi nazvy generaci), ale druhou – tzn. „However, the original Watch Series 1 made up the bulk of Apple’s shipments, nearly half.“ nedava moc smysl.

    • Propady trhů set týká všech. Řešit Činůu nemá smysl, nefunguje tam tržní hospodářství (min. pro zahraniční firmy). Prodali víc než před tím, podíl nepodíl. AW1 o vysvětleno.

      Co tam máš dál? Zatím bída 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *