Kupujeme méně smartphonů, utrácíme za ně ale více peněz

V příštích dnech oznámí většina společností své finanční výsledky za poslední kvartál loňského roku, čehož analytické společnosti využijí k sestavení žebříčků nejen za celé zmíněné čtvrtletí, ale rovnou za celý loňský rok. S první analýzou přichází agentura Counterpoint, přičemž podle jejích dat se loni prodalo méně smartphonů než o rok dříve.

Lidé utrácejí za telefony více peněz

Absolutní čísla zatím neznáme, avšak první odhady hovoří o tom, že se loni prodalo o 3 procenta méně smartphonů než v roce 2017. Zajímavé však je podívat se, za jaké telefony lidé utrácejí. Zatímco ve střední třídě v rozmezí 200 – 400 dolarů (asi 4 500 – 9 000 korun bez DPH) se prodal přibližně stejný počet zařízení, klesl zájem o levné telefony, o ty draží naopak stoupl.

blank

Telefonů s cenou nad 400 dolarů se meziročně prodalo o 18 procent více, tento segment tradičně vedl Apple, který v této cenové kategorii prodal 51 procent telefonů; 22 procent pak připadl na Samsung a 10 procent na Huawei. Pokud bychom z žebříčku vyfiltrovali telefony s prodejní cenou nad 800 dolarů, vyhrál by drtivě Apple s podílem 80 procent. Vůbec nejvíce telefonů se prodalo s cenou mezi 400 až 600 dolary, největší nárůst zde zaznamenala společnost OnePlus, kterou táhly silné prodeje v Indii.

CounterPoint očekává, že růst prémiového segmentu stále poroste, a to díky příchodu sítí 5G a skládacích telefonů.

Autor článku blank
Jakub Karásek
Redaktor serveru SMARTmania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů. Jaká zařízení aktuálně používám?

Kapitoly článku