Před pár dny jsme vás informovali o budoucích plánech Microsoftu, které zahrnovaly implementaci reklam do free-to-play her. Ačkoli z této zprávy hráči zrovna neskákali radostí, podle dostupných informací by se nemělo jednat o nic agresivního, ale spíše o doplněk na pozadí. Jak to nyní vypadá, Microsoft není sám, kdo nasazení reklam do her zvažuje – údajně letos se stejným krokem přijde také Sony.
Také s touto informací přišel server Insider, který už dříve odhalil totožné plány u Microsoftu. Pro vývojáře by se mělo jednat o další zdroj příjmů a alternativu (nebo doplněk) ke stávajícím monetizačním modelům, kterým dominují mikrotransakce, povětšinou kosmetického rázu. Sony chce podle spekulací nasadit reklamy ve free-to-play hrách podobným způsobem jako Microsoft, tedy na pozadí, aby hráče příliš nerušily.
Nepřehlédněte
Microsoft plánuje implementovat reklamy do her na Xboxu. Na hratelnost by neměly mít vliv
Zároveň by ale firma z Tokia odměnila aktivnější hráče, kteří by obětovali trochu svého času a zhlédli nějakou tu reklamu přímo ve hře. Jakou formou, to bohužel není známo.
Product placement a reklamy nejsou ve hrách ničím novým – objevují se v různých titulech už od přelomu milénia. Za všechny můžeme zmínit například billboardy ve hře Burnout Paradise či energetický nápoj Monster v Death Stranding.