Když Microsoft, tak my taky. Sony zvažuje nasadit reklamy do her

Herní ovladače konzole PlayStation

Před pár dny jsme vás informovali o budoucích plánech Microsoftu, které zahrnovaly implementaci reklam do free-to-play her. Ačkoli z této zprávy hráči zrovna neskákali radostí, podle dostupných informací by se nemělo jednat o nic agresivního, ale spíše o doplněk na pozadí. Jak to nyní vypadá, Microsoft není sám, kdo nasazení reklam do her zvažuje – údajně letos se stejným krokem přijde také Sony.

death stranding MOnster Energy s
Po Microsoftu zvažuje nasazení reklam ve free-to-play hrách také Sony

Také s touto informací přišel server Insider, který už dříve odhalil totožné plány u Microsoftu. Pro vývojáře by se mělo jednat o další zdroj příjmů a alternativu (nebo doplněk) ke stávajícím monetizačním modelům, kterým dominují mikrotransakce, povětšinou kosmetického rázu. Sony chce podle spekulací nasadit reklamy ve free-to-play hrách podobným způsobem jako Microsoft, tedy na pozadí, aby hráče příliš nerušily.



Xbox Series S uvod



Nepřehlédněte

Microsoft plánuje implementovat reklamy do her na Xboxu. Na hratelnost by neměly mít vliv

Zároveň by ale firma z Tokia odměnila aktivnější hráče, kteří by obětovali trochu svého času a zhlédli nějakou tu reklamu přímo ve hře. Jakou formou, to bohužel není známo.

Product placement a reklamy nejsou ve hrách ničím novým – objevují se v různých titulech už od přelomu milénia. Za všechny můžeme zmínit například billboardy ve hře Burnout Paradise či energetický nápoj Monster v Death Stranding.

Autor článku
Michael Chrobok
Fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku