TOPlist

iPhone je pro mladé stále modlou. VR headset od Applu je ale nezajímá

Dívka držící v ruce dva iPhony od Applu
  • iPhone je pro většinu mladých Američanů stále nejoblíbenější produkt
  • Pro virtuální a rozšířenou realitu však generace Z zatím nemá pochopení, ukazuje průzkum

Americká mládež iPhony přímo zbožňuje. Ukázal to průzkum společnosti Piper Sandler, který pracoval s 5 690 příslušníky generace Z. Přišlo se na to, že 87 % dotázaných vlastní iPhone. Toto číslo se za posledních 10 let zdvojnásobilo, v roce 2012 podle podobného průzkumu vlastnilo telefon od Applu jen 40 % dotázaných.

Hned 88 % respondentů se vyjádřilo, že jako svůj další telefon si pořídí znovu iPhone. U chytrých hodinek Apple Watch je situace podobně veselá – 35 % dotázaných jablečné hodinky používá, 15 % lidí se vyjádřilo, že jejich nákup plánují v příštím půl roce.

Uživatelé si také pochvalují placení přes Apple Pay a další služby amerického výrobce. Jediný segment, kde byl Apple překonán, je streamovaná muzika. Spotify používá 68,1 % dotázaných, Apple Music prý jen 36,4 %. Předplatné má však jen 44,3 % u Spotify, respektive 31,5 % u Apple Music.



apple vr ar headset virtualni rozsirena realita bryle



Nepřehlédněte

Apple interně odhalil své unikátní brýle. Mezi zaměstnanci vyvolaly řadu obav

Apple se na červnové konferenci WWDC pravděpodobně chystá představit headset pro virtuální či rozšířenou realitu. Takové zařízení má doma prý jen 29 % dotázaných a hned 61 % respondentů se vyjádřilo, že neplánují nákup tohoto zařízení.

Americká firma tedy zřejmě nenajde cílovou skupinu pro svůj VR/AR headset mezi mladými. Tam ale asi úplně nemíří, zařízení má být vyrobeno spíše pro firemní sektor, čemuž odpovídá i cenovka kolem 3 000 dolarů, tedy asi 77 tisíc korun.

Autor článku Jakub Fišer
Jakub Fišer
Novinář, fanoušek moderních technologií, letních měsíců a asijského jídla. Mám rád filmy od Lynche, obrazy od Pollocka, french house a fotbalový klub Arsenal. Ve volném čase hraju na PlayStationu a chodím běhat.

Kapitoly článku