Domů » Bleskovky » IONIQ už není jenom model, ale nová značka pro elektromobily

IONIQ už není jenom model, ale nová značka pro elektromobily

Hyundai dnes oficiálně oznámil novou značku s názvem IONIQ. Korejská automobilka bude elektrifikované modely nabízet právě pod tímto názvem. Jedná se o logický krok. Takový Mercedes, Audi nebo Škoda Auto má své divize, do kterých spadají právě auta s plným či částečným elektrickým pohonem. Hyundai nešlo cestou divize, ale rovnou vytvořilo novou značku.

Modely od značky Ioniq

„Značka IONIQ změní paradigma ohledně zkušeností zákazníků s elektromobily,“ řekl Wonhong Cho, výkonný viceprezident a globální marketingový ředitel společnosti Hyundai Motor Company. „S novým důrazem na nás online život budeme nabízet elektrifikované zážitky jako neoddělitelnou součást ekologického životního stylu.“

Hyundai poprvé použil označení IONIQ, které vzniklo spojením anglických slov „ion“ (iont) a „unique“ (jedinečný), když oznámil „Project IONIQ“. Z tohoto projektu vzešlo vozidlo s označením IONIQ, které bylo představeno značkou Hyundai v roce 2016 jako první a jediný model na světě s výběrem tří různých elektrifikovaných pohonů – ve verzích Hybrid, Plug-in Hybrid a Electric – pro jediný druh karoserie.

Tip: Test Hyundai IONIQ plug-in hybrid: řešení na půl cesty

Prvním modelem značky IONIQ bude středně velké IONIQ 5, které bude představeno na začátku roku 2021. IONIQ 5 vychází z koncepčního elektromobilu „45“, jehož premiéra se uskutečnila na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem. Hyundai 45 je vzpomínkou na první koncepční vůz Hyundai.

V roce 2022 představí společnost Hyundai sedan IONIQ 6, odvozený od jejího nejnovějšího koncepčního elektromobilu „Prophecy“, prezentovaného v březnu. Na začátku roku 2024 bude následovat IONIQ 7.

IONIQ je taková jezdící laboratoř. I tvary vozu preferují efektivitu před vším ostatním.
IONIQ je taková jezdící laboratoř. I tvary vozu preferují efektivitu před vším ostatním.

Koncern Hyundai Motor Group nedávno oznámil cíl prodávat jeden milion elektromobilů napájených akumulátory a dosáhnout 10% podílu na trhu, a stát se tak lídrem na globálním trhu s elektromobily do roku 2025.

Cílem společnosti Hyundai Motor Company v rámci Strategie 2025 je být třetím největším výrobcem ekologických vozidel na světě do roku 2025. Kromě elektromobilů s palivovými články hodlá prodávat 560 000 elektromobilů napájených z akumulátorů.

Patrik Svatoš

Šéfredaktor automobilové sekce, který má rád technologie, auta, fandí Olympique Marseille a nedokáže žít bez kofeinu.

6 komentářů

  1. Tak predstavili znacku nebo modelovou radu? Zda se mi, ze v tom mate nejaky zmatek.

    • Je Lexus nebo Subaru značka, nebo modelová řada Toyoty? Co Dacia nebo Nissan? Jsou to modelové řady Renaultu? Opel či Citroen … atd. Pokud splňuje podmínky samostatné značky, je to značka. Zjišťovat se mi to ale fakt nechce.

      • No a prave to je ono.

        V clanku jsou zminene automobilky Mercedes, Audi nebo Skoda Auto a jejich elektricke divize. Ale zadna z techto automobilek nema dalsi znacku. Vzdy je to Skoda Superb IV, Audi E-Tron a podobne. Tedy pouze modelova rada oddelujici konvencni spalovaci/vznetovy pohon od elektrickeho.

        Proto me mate, ze se zde pise o IONIQ jako o znacce. U Hyundai by to mozne bylo, protoze oni uz maji dalsi znacku – tou je Genesis.

        Nastesti je ale clanek ozdrojovan, takze uz je to jasne (s ceskeho prekladu tiskove zpravy uplne ne, ale z anglicke verze no).

      • Tak pozor. Vztah toyota-lexus vs toyota-subaru je totalne odlisny. Toyota vlastni lexus, je to ich divizia. Subaru je ale samostatna znacka v ktorej toyota ma mensinovy podiel a maju akurat tak partnersky vztah.

    • Občas stačí zapátrat na jednom nejmenovaném webu ze stáje největšího našeho vyhledávače o autech a dozvíte se podstatně více. IONIQ jde stejnou cestou jako Genesis. Nejprve Hyundai Genesis a pak už jen Genesis to samé má být s IONIQ

    • Patrik Svatoš

      Dobrý den, omlouvám se za nepřesnosti. Hyundai skutečně představilo novou značku. V článku jsem to opravil. Díky.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).