Na internetu se v posledních dnech objevily první hmatatelnější informace o očekávaném Grand Theft Auto 6. O hře se na fanouškovských fórech a sociálních sítích mluví poměrně často, aktuální várku informací však potvrzují tři důvěryhodné a na sobě nezávislé zdroje.
Insider Tom Henderson, který ještě před oficiálním oznámením spolehlivě informoval o Battlefieldu 2042, nyní zveřejnil také několik střípků na konto pokračování jedné z nejznámějších videoherních sérií vůbec – GTA 6. Nedočkavé fanoušky pravděpodobně zarmoutí zpráva, že na pulty obchodů by hra neměla dorazit dříve než v roce 2024 nebo 2025.
Za zpoždění může (nejen) covid
Důvodem má být zčásti změna firemní kultury uvnitř studia Rockstar, které bylo nechvalně proslulé zničujícími přesčasy během dokončovacích prací na předchozích titulech (mj. GTA 5 či Red Dead Redemption 2), a pochopitelné také pandemie koronaviru. Právě ta podle uznávaného novináře Jasona Schreiera z Bloombergu výrazně zbrzdila produkci, neboť původní interní projekce počítaly s vydáním v roce 2023.
Tip: Nejlepší konference Microsoftu za poslední roky: nová Forza Horizon, Starfield a další herní pecky
Právě Schreier a také novinář Andy Robinson z VGC nezávisle podpořili i další Hendersonova tvrzení. Podle nich se hra vrátí do známých kulis fiktivního města Vice City (inspirovaného Miami), přičemž herní mapa by se měla postupně měnit a rozšiřovat i po vydání hry, podobně jako v případě battle royale hitu Fortnite.
Na vlastní pěst
Studio Rockstar loni opustil jeden za zakladatelů a hlavní scénárista Dan Houser, který podle dostupných záznamů nedávno založil vlastní vývojářské studio Absurd Ventures. Další z předních bývalých zaměstnanců Leslie Benzies před čtyřmi roky založil vlastní studio Build a Rocket Boy, ve které by měla vznikat městská akce s názvem Everywhere.