Když GoPro minulý rok představilo očekávaný dron Karma, rychle se ukázalo, že to byl pro společnost krok vedle. GoPro totiž původně mělo dron vyvíjet se zkušenou značkou DJI, jenže nakonec se rozhodli přijít se zcela vlastním produktem. Nedostatek zkušeností a zásadní konstrukční chyby ale vedly k poměrně nebezpečným pádům dronů Karma z nebe a komunita nebyla nadšená ani z výbavy. Ta totiž docela značně zaostává za konkurenčním DJI Mavic Pro.
Neúspěch dronu je dokonce tak zásadní, že muselo GoPro kvůli finančním problémům přistoupit k propuštění až tří set zaměstnanců z divize stojící za Karmou. A nejedná se o první propouštění v GoPro — již před několika měsíci společnost propustila 270 zaměstnanců, ačkoliv tehdy pocházeli i z jiných divizí firmy.
I přes špatná manažerská rozhodnutí a stoupající konkurenci v oboru ale GoPro zřejmě ze situace vyvázne bez kritických škod, byť o pár set zaměstnanců „lehčí“. Outdoorové kameře GoPro HERO6 se totiž v prodejích údajně daří a hospodářský výsledek společnosti se tak v minulém kvartálu zlepšil.
Není jasné, jestli fiasko s prvním dronem povede k úplnému ukončení snah o výrobu vlastních modelů, nebo se v budoucnu GoPro ještě pokusí o reparát. Vzhledem k velkému propouštění je ale asi spíše pravděpodobné, že společnost pro příště zvolí partnerství s již zavedenou značkou a například zajistí jen vývoj kamery.