Společnost Google včera představila platformu ARCore, která má zpřístupnit současným i budoucím smartphonům se systémem Android funkce rozšířené reality. Vývojáři aplikací již dostali první preview SDK, na kterém mohou vytvářet první aplikace a hry využívající reálné prostředí.
S rozšířenou realitou začal Google před třemi roky, když představil Project Tango; ten se nakonec dostal i do spotřebitelských smartphonů Lenovo PHAB 2 Pro a Asus Zenfone AR. Bohužel kvůli nutnosti použití speciálního hardwaru zadního fotomodulu je Tango pro běžného spotřebitele hůře dostupné, což má řešit právě platforma ARCore.
Ačkoliv neznáme její požadavky na hardware, podle Google bude po končení preview programu fungovat na stovce milionů současných a budoucích zařízeních od firem Samsung, Huawei, LG, Asus a dalších, s nimiž na vývoji ARCore Google spolupracuje. Již dnes je možné ARCore provozovat na telefonech Google Pixel a Samsung Galaxy S8, pro fungování tak není nutný duální fotoaparát.
ARCore pracuje s technologiemi Java/OpenGL, Unity a Unreal a zaměřuje se na tři základní pilíře – sledování pohybu, porozumění okolnímu prostředí a správnému odhadování aktuálních světelných podmínek aplikovatelných na virtuální objekty.
Předpokládáme, že s ARCore tak skončí krátká cesta Projectu Tango, který neměl kvůli technickým omezením šanci rozšířit se k širšímu publiku. Podobnou cestou jde i Apple se svojí rozšířenou realitou ARKit, firma z Cupertina má však velkou výhodu v absolutní kontrole nad vlastním hardwarem a softwarem. Dá se očekávat, že Google ARCore bude využívat schopností budoucích čipů Qualcomm Snapdragon s integrovanou technologií Spectra 2. generace, která se má starat o vnímání prostoru mobilními fotoaparáty.