Domů » Bleskovky » Google navzdory úspěchu Fortnite nehodlá měnit podmínky Obchodu Play

Google navzdory úspěchu Fortnite nehodlá měnit podmínky Obchodu Play

Společnost Alphabet, která je nadřazená Googlu, zveřejnila výsledky svého hospodaření za uplynulý kvartál. Tržby i zisk předčily očekávání analytiků; Alphabet utržil 31,84 miliard USD (716 miliard korun), což je o 23 procent více než ve stejném období o rok dříve, čistý zisk je pak 8,95 miliard USD (asi 201 miliard korun), což je o 36 procent více.

I přes tato působivá čísla akcie Alphabetu lehce oslabily, Wall Street totiž vyděsily neustále se zvyšující se kapitálové výdaje. Samotný Google stál za 83 % všech příjmů Alphabetu, nejvíce vydělával tradičně na reklamě ve vyhledávači a YouTube.

Poměr 30:70 má zůstat i nadále

Po oznámení finančních výsledků uspořádal ředitel Google Sundar Pichai hovor s investory a odpovídal na některé jejich otázky. Jedna z nich se týkala i alternativních obchod aplikací pro operační systém Android, kvůli kterým mohou Googlu unikat příjmy z prodeje aplikací. Tazatel tak nepochybně narážel na obrovský úspěch hry Fortnite, která je distribuována mimo Google Play Store a jenom v loňském roce tvůrcům z herního studia Epic Games vydělala 3 miliardy dolarů. Kdyby byla distribuována skrze Play Store, připadlo by Googlu 30 procent z každé transakce provedené na zařízení s Androidem, takto mu však zbyly jenom oči pro pláč.

Epic Games má navíc na svém triku vlastní herní obchod pro Mac a PC, v budoucnu chystá i vlastní obchod pro Android. Oproti standardním obchodům, které „berou“ vývojářům 30 procent z ceny titulu a 70 procent putuje vývojáři, u Epic Games Store je tento poměr 12:88 ve prospěch vývojáře. To by mohl být pro Google v budoucnu poměrně vážný problém, avšak ředitel Google se tohoto stavu zdá se nebojí, a hodlá zachovat stávající poměr 30:70. Podle něj se jedná o spravedlivé podmínky, které se staly normou; ostatně Apple má tento poměr ve svém App Store nastavený stejně. V případě iOS ale není možné vestavěný obchod aplikací nijak obcházet, a tak jde 30 procent všech transakcí v aplikacích a hrách automaticky do kapes Applu.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

11 komentářů

  1. shepii (neregistrovaný)

    „V případě iOS ale není možné vestavěný obchod aplikací nijak obcházet“ Jak nejde? JB a warezstore.

    • Jasné, ale ne tak snadně, jako u Androidu (potvrzením hlášky)

      • shepii (neregistrovaný)

        Ale tady je úplně jedno, jak snadně. Buď jde, nebo nejde a u iOS jednoznačně jde. Kdo chce warezit, tak si cestu najde ať je jakkoli složitá. Mimochodem u Androidu musíš jít do nastavení a povolit instalaci aplikací z neznámých zdrojů, což je tady pro pár jedinců celkem těžký úkol…

      • shepii (neregistrovaný): Přesně tak, jak píšeš.

      • Zahrnovat možnost JB je kravina, samozřejmě. Nicméně i tak článek nemá úplně pravdu, je možná distribuce aplikací jinou cestou, typicky firemně/vývoj.

      • uni: Ne, není.

      • htcjirka

        Jakákoliv metoda platí, takže i JB a jeho zahrnutí je tak správné.

      • shepii (neregistrovaný)

        Nechte ho, on za to nemůže. JB mezi BFU není moc znám. :)

      • Metoda/metody na android jakože jo, ale na iOS jakože ne :D

  2. Doufám, že dorazí odborníci z MN a vysvětlí nám, jak je Google nemorální ?

  3. Janek (neregistrovaný)

    Přestože na řadu her jsou oslavě ódy na jejich nepřekonatelnou užitečnost, osobně jsem si žádnou hru ve které musim platit či si kupovat postup nebo dokonce vyhody abych vyhrál , nepořídil a ani nikdy nebudu ve hře platit%. Tento model je pro mne naprosto vyloučen, nemá nic společného s férovou hrou.
    Naštěstí existují i výjimky a ty využívám a budu využívat pokud to půjde, a až to nepůjde tak si najdu jinou zábavu.
    To je mi mnohem milejší reklama ve hře.

Napsat komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze. Pokud nechcete neustále vyplňovat pole Jméno a E-mail (nezveřejňuje se), doporučujeme se zaregistrovat. Vyžadované informace jsou označeny *