Bezrámečkový design, tělo z prémiových materiálů, modulární konstukce a čistý Android přímo z rukou jeho duchovního otce Andyho Rubina. Toto jsou lákadla, která k lovu zákazníků používal Essential Phone představený loni v květnu. Bohužel recenze následně odhalily, že má telefon své slabiny a společně s omezenější dostupností, vysokou cenou a zřejmě i strachem z neznámé značky bylo nakonec zapříčiněno, že telefon komerčně selhal.
Podle dat analýzy společnosti IDC bylo od června do prosince loňského roku vyexpedováno pouze 88 tisíc kusů Essential Phone, což je v kontextu prodejů telefonů ostatních značek naprosto zanedbatelné číslo; je dost možné, že i Microsoft loni (vy)prodal více telefonů, byť je již oficiálně nevyrábí.
. @Arubin's @essential smartphone is still a long way from becoming a successful venture. In 2017, it shipped less than 90K units (first six months after launch) pic.twitter.com/NHVlA2Gjzr
— Francisco Jeronimo (@fjeronimo) February 12, 2018
O počtu prodejů vypovídá i předinstalovaná výchozí fotoaplikace, která v Obchodě Play zaznamenala pouze 50 – 100 tisíc stažení. Essential Phone od květnové premiéry zlevnil a Andy Rubin údajně připravuje další generaci. Poučí se z chyb nebo nakonec celý projekt odpíská?