Sledujte nás na YouTube

Essential Phone 2 zrušen? Budoucnost značky je nejistá

Essential Phone PH-1 od otce systému Android Andyho Rubina je propadák. Loni se jej podle IDC prodalo pouze 88 tisíc kusů, celkově i s letošním rokem to má být údajně okolo 150 tisíc telefonů. Společnost Essential Product Inc. na jeho vývoj vynaložila více než 100 milionů dolarů, a to zejména z peněz velkých investorů (Amazon.com, Tencent Holdings, apod.), od nichž získala finanční polštář 300 milionů dolarů. Ten se ale zřejmě velmi rychle tenčí.

Agentura Bloomberg přinesla zprávu, že Andy Rubin je připraven firmu prodat a že vývoj druhé generace Essential Phone byl zrušen. Odkazuje se tak na vlastní zdroje, s tím, že firma si najala společnost Credit Suisse Group AG, aby sehnala zájemce a uskutečnila prodej celé společnosti včetně hardwarových produktů, patentového portfolia a rozpracovaných produktů.

Andy Rubin firmě věří a hledá investory

K situaci se již vyjádřil na Twitteru sám Andy Rubin, avšak spekulace o prodeji nepotvrdil, ani nevyvrátil. Pouze uvedl, že jeho společnost vyvíjí několik produktů současně, a že je běžné, že jsou některé zrušeny ve prospěch těch, které vypadají nadějněji. K budoucnosti firmy její šéf uvedl, že vkládá veškeré úsilí do budoucích produktů, jako jsou mobilní zařízení a produkty pro domácnost.

Server The Information získal údajně interní email od Andyho Rubina zaměstnancům společnosti, ve kterém její šéf uvádí, že nikdo (ani on sám) neví, co bude pro firmu nejlepší. Rubin však tvrdí, že uzavření společnosti se nechystá, a že pracuje s bankéři k získání dalších peněz. Diskuze s nimi ale prý může obsahovat i řeči o možných akvizicích. Tak jako tak je evidentní, že pokud se Andymu Rubinovi nepodaří sehnat nové investory, je budoucnost firmy a jejích budoucích produktů značně nejistá.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

32 komentářů

  1. Tohle mi prijde fakt skoda, protoze jednicce se fakt hrozne veci povedlo – design a celkove zpracovani bych rekl snad nejlepsi ze vsech telefonu, ktere v roce 2017 vysly. Skoro bych rekl i jeden z nejhezcich smartphonu vubec. Co se fakt nepovedlo byl fotoaparat a optimalizace a pritom na to by fakt stacil Android One a vyreseno (viz vysledky z Google Fotoaparatu oproti aplikaci Essentialu).
    Samozrejme je jedno, jak dobry telefon je, pokud ma porad mizerny marketing, coz bohuzel Essential nemel velkou sanci zmaknout. No snad jen doufat, ze to koupi nejaka rozumna firma a necha tam vetsinu zamestnancu..

    • Tray (neregistrovaný)

      Toto nejhezčí smartphone? Myslím že existují mnohem hezčí přístroje tento je oproti nim velmi obyčejný plus ty vzadu nevyuzite konektory. Jako škaredý není ale nejhezčí, to nevím nevím. 😊
      Budiž každý máme preci jine prevence. ☺️

      • Velmi obycejny? At uz vezmu predek – tj ta vykrojeny fotoaparat + jeden z prvnich telefonu, ktery ramecky opravdu (v te dobe unikatni cestou) posouval az na kraje, nebo zadni stranu – minimalisticky, jednoduchy design bez jedineho pismene od vyrobce, tak proste jo, jeden z neunikatnejsi a nejhezcich designu smartphonu si urcite zashluje. A nejsem v tom sam, viz MKBHD a smartphone awards.
        Osobne bych na nejhezci smartphone obecne asi porad posadil iPhone 4 jinak a subjektivne jeste Lumie 930, Moto X (1. gen), HTC One M7, Mi Mix a kontroverzne i prvni verze Pixelu.

      • Tray (neregistrovaný)

        Pravda tak se nejspíš nakonec v všem shodneme 🙂😄
        Máš pravdu 🙂

    • Todi (neregistrovaný)

      Souhlas. Snad ta 2. generace bude.

    • Milan (neregistrovaný)

      Essential měl marketingu až až, na to, že začínal. Když vypustí do světa zcela neodladěný mobil, který na všech známých webech zpucují v recenzích, tak se není čemu divit. Není tak důležitý hw, ale prostě odladěnost, plynulost, funkčnost, a to Essential nesplňoval.

      • Marek (neregistrovaný)

        „Essential měl marketingu až až, na to, že začínal.“
        Zeptej se nejakyho BFU co je Essential nebo kdo je Andy Rubin a jestli videl reklamu:) Ani ja si nevzpominam na nejakou reklamni kampan. Kdyby o nem nepsali na webeech venovanych mobilum, tak mne jeho existence taky mine. I to mozna psali jenom proto ze za firmou stoji Andy R, Navic nevim co myslis tim „az, az na to ze zacinal“. Myslis ze zacinajici firme staci minimalni marketing, a lide se pohrnou jenon proto ze je na svete nova fiirma? Asi nepodnikas, ze ne? Prave pro novou neznamou znacku je marketing velice dulezity, a to Essential nemel.
        Ale samozrejme v tomhle pripade by ho ani marketing nezachranil, kvuli pocetnym problemum s kvalitou, zejmena v pocatcich. Mnohe se porarilo vyresit, ale prvotni dojem se jiz lehko nenapravi. Pul roku ladit chyby s novym telefonem a OS si muze dovolit Apple, ale ne nova, zacinajici firma, ktera tim odradila i tech par fanousku kteri by si Essential phone koupili treba jenom kvuli Andymu.

      • Marek (neregistrovaný): Ale no tak, zadat “essential phone commercial” do YT snad zvladne kazdy ne?;)

      • shepii (neregistrovaný)

        uni: Když nevíš, že nějaký Essential Phone existuje, tak těžko půjdeš na YouTube a budeš si hledat reklamu. Chce to použít trochu logiky.

      • shepii (neregistrovaný): Když nevíš, že nějaký Essential Phone existuje, netvrď, že něco neexistuje Chce to použít selský rozum, trvale zmatený shepii&spol.

      • uni, povedz ze to len hras a je to len dalsi z tovjich nepochopenych vtipkov

      • TomasSX1: Proboha,b pointa není jít hledat reklamy, pointa je, že jsou…😥

      • Marek (neregistrovaný)

        uni: Proboha, uni, trepes pindy. Existence jedne reklamy jeste neznamena silny marketing. Ja jsem ani nikdy netvrdil ze nenatocil jedinou reklamu. Klidne si to precti jeste jednou. Dulezite je kde a kolikrat byla k videni, a ne na youtube. Klidne se zeptej lidi ve svem ustavu, kde videli reklamu na essential. Proc porad musis ze sebe delat vosla?

      • Marek (neregistrovaný): Proboha, kde se zase otevřel nějaký ústav postižených…
        Essential vůbec nemířil na náš trh!
        Ty kráso, tady je to zase hustý….😥

      • Marek (neregistrovaný)

        @uni: Proboha, ty jsi vazne mental z ustavu. Vem si radeji leky, mam pocit ze ti nemoc graduje.
        Jeste jednou a pomalu. Tema je ze mel slaby marketing. A ty najdes jednou reklamu jako dukaz silneho marketingu.
        To ze byl essential omezeny na par trhu, je opet jenom dukazem spatne strategie a spatneho marketingu. Tak si to shrnme, Essential byla lokani znacka s mizernym marketingem. Mnohem silnejsi a znamejsi Motorola neuspela, protoze ze zacatku se omezovala na US trh. A ty rikas ze to neni spatny marketing udelat ze zacinajici znacky lokalni zalezitost? Jenom proto ze si nasel na YT nejakou reklamu? Zapamatuj si ze marketing neni jenom nekolikavterinove video nekde na internetu. OMG. nekdy zacni pouzivat mozek, bazaristo.

      • Marek (neregistrovaný): Ježíši Kriste, přeci nikde neřeším, na kolik kvalitní či masivní kampaň byla.
        Ty jsi psal, že si nevybavuješ žádnou reklamu. Já ti napsal, hele koukej. Nevím, co nás tom neustále chceš řešit. Něco jsi neznal, jiní ti ukázali. Za to je urážíš, slušná práce borče…

        Co se týče kampaně, YT ti jasné ukazuje, že kampaň byla, spoty, influenceři, vitální „hele od pana Androida“.
        Následně se ukázalo, že jako produkt je to na houno a balí krám. Nic mimořádného.

        Over.

      • Marek (neregistrovaný)

        BTW, mrkni na tu reklamu, pokud te tohle muze presvedcit ze je na trhu nova znacka po ktere ma clovek sahnout, tak bravo. Opet dukaz spatneho marketingu. Jake dukazy jeste chces abys tomu porozumel???

      • Marek (neregistrovaný)

        uni: „Ty jsi psal, že si nevybavuješ žádnou reklamu. “
        Ano, essential jsem znal, ale reklamu ne, pokud je kampan mizerna, cloveka nezasahne a nevzpomene si. To neni cilem reklamy. A to ctu vetsinou zahranicni weby, presto me to minulo. Co pak takovy bezny BFU ktery telefon resi az kdyz jde do kramu koupit novy.
        Malo masivni kampan? Spatne adresovana? Spatny obsah? Proste spatny marketing, rikej si tomu jak chces.
        Ale omlouvam se ti, zapominam, ze jsi autista, a kazde slovo beres doslova a „nevybavuju si“ pro tebe znamena „neexistuje“ :D Ale blahopreji, prave si objevil ze kazda firma ma marketing.Ted jeste zacni rozlisovat i jak skvely nebo mizerny je

      • Jen technická (téma unavuje), to, že brouzdáš na zahraničních webech neznamená, že koukáš pro daný trh na relevantní Ads.

      • Marek (neregistrovaný)

        Jen 2 technicke, taky mne unavujes:
        1. Kdyz napises „Over.“, ocekava se ze uz budes mlcet.
        2. Priste vubec nepdpovidej na temy, ktere te unavuji. Usetris tim i nas. Pripominam ze jsi to byl ty ktery reagoval na muj koment. Tak opet stejna rada: „mlcet“ :D

      • shepii (neregistrovaný)

        uni: A kde tvrdím, že něco neexistuje? Já jen reagoval na to, jak Marek napsal, že o žádné reklamní kampani nevěděl a já ho chápu. O Essentialu vědí jen fandové smartphonů, BFU jako ty ale už ne. Sice nějaká reklama byla, ale skoro nikdo o ní neví. A ty jak jelito přijdeš ukazovat, že ses naučil hledat na YouTube, ale pointa ti uniká – nejde o to jestli reklama je, ale o to, že o reklamní kampani skoro nikdo neví, což o marketingové stránce projektu dost vypovídá ;)

      • uni jede v poslední době asi na hodně silnym matroši. Anebo je to možná tim, že se blíží konference Apple, tak je z toho vzrušený a mimo. Tento problém, že já mluvil o A a uni do toho tahal nesouvisející B, C a D, ten s ním v poslední době taky mívám. Blábolí, méně je více, dobře je špatně a tak dále. Já se do diskuze chtěl vložit už po jeho větě: „Když nevíš, že nějaký Essential Phone existuje, netvrď, že něco neexistuje.“, nicméně s pobavením jsem čekal, jak se to dál vyvrbí. Zase fraška a zmatení našeho uniho :)

      • shepii (neregistrovaný)

        Menty: Takhle to dopadá, když se do diskuse na webu o smartphonech začne motat BFU, který vše zná maximálně z výlohy a YouTube. Pak jsou všichni, co tomu rozumí, akorát naštvaní a celkově tenhle element dost snižuje kvalitu diskuse. Ale jemu to nevysvětlíš, on má svůj svět ;)

      • shepii (neregistrovaný): Milí trvale zmatený shepii (neregistrovaný), co my tady víme či nevíme je zcela irelevantní vzhledem k tomu, že jsme nebyly cílový trh.
        Skoro mám pocit, že jsme v kruhu…

      • Marek (neregistrovaný)

        vecne zmateny uni: souhlasim, tvuj nazor je irelevantni, pokud nevis nic, a nemas dukaz ze na cilovych trzich byla masivni kamplan, tak se rid tim ze nevis nic.Ja jsem psal z vlastni zkusenosti ze jsem nevidel reklamu a ze cilit na omezeny pocet trhu je spatny marketing, ty jenom pindas,
        Jeste jednou, to ze my nejsme cilovka, jeste neznamena, ze to jinde tlacil masivni marketing. Ale moizna nepindas do prazdna a mas dukazy? To bych se divil.

      • shepii (neregistrovaný)

        uni: Ano, to je irelevantní. Ale pro mě narozdíl od tebe není celý svět omezen jen na smartmanii, já diskutuji i na cizích webech, mimojiné i na těch, na jejichž trh byl Essential cílený a po této zkušenosti tvrdím „O Essentialu vědí jen fandové smartphonů, BFU jako ty ale už ne.“ Ale chápu, nemůžeš vědět, tak pindáš nesmysly, tvoje klasika ;)

      • Marek (neregistrovaný): Tvoe chlape, jednou je to „neviděl jsem reklamu“, podruhé „masivní kampaň“, omg. Jen aby sis uvědomil, jak nesmírně obtížné je snažit se diskutovat…

  2. Asdf (neregistrovaný)

    Otázka je, kdo by měl vůbec zájem tu firmu koupit a když, tak za kolik. Podle mě se zájemci nepohrnou.

  3. Martin (neregistrovaný)

    Mohl by to koupit LG.

  4. Mário (neregistrovaný)

    Krásne to ilustruje silu marketingu. Dnes predáva reklama a nie kvalita. Ukážkový príklad je Nokia kedy na meno počuje veľa ľudí. A Nokiu rozhodne nekupujú iba stredná generácia ale už si získava čoraz viac mladých zákazníkov.

  5. Jsem rád, že tahle TUPLOVANÁ OSTUDA ANDROIDU konečně skončila. Tuplovaná hlavně proto, že je dílem „otce“ Androidu, který ne že by vytvořil zařízení, které ukáže Android v tom nejlepším světle, ale raději vytvořil opak a smyslem jakýsi iPhone… ještě navíc s nevyladěným softwarem… no už tu hrůzu pohřběte a jdeme rychle dál , kamkoliv…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *