Problémy s dodavatelským řetězcem i chybějící čipy do automobilů způsobují kromě zdražení i zhoršení kvality elektromobilů. S tímto tvrzením přišla americká analytická společnost J.D. Power. Podle její studie došlo k meziročnímu poklesu kvality o 11 %, což je zatím největší zhoršení, jaké bylo zaznamenáno.
V žebříčku se příliš neblýskly ani populární automobilky, jako je Tesla, která skončila sedmá od konce, nebo Polestar se svým dosud vůbec nejhorším výsledkem.
V rámci průzkumu bylo zaznamenáno celkem 226 problémů u 100 vozů značky Tesla. Pokud se budeme bavit o ostatních, poměr vychází ještě o něco hůře: 240 problémů na 100 elektromobilů. Data do průzkumu dodalo celkem 84 165 ověřených majitelů, kteří si vozy registrovali pro osobní použití mezi listopadem 2021 a únorem 2022. Zmíněno bylo celkem 33 výrobců a 189 modelů.
Komplikace často působí software. Šest z deseti závad se dokonce týkalo právě infotainmentu. Nejčastěji jde o komplikace s Apple CarPlay nebo Android Auto, ačkoliv větší podíl má druhý zmíněný.
Kromě těchto problémů report zmiňuje také ústupky, které automobilky musely vzhledem k aktuální složité situaci učinit. Nejčastěji vozům chyběly funkce pro asistenci při řízení, vyhřívání sedadel nebo parkovací asistenti. Chevrolet upustil od bezdrátových nabíječek pro telefony nebo funkce start-stop u některých SUV. Ford Explorer zase postrádal ovladače klimatizace v zadní řadě sedaček. Nejlépe v žebříčku dopadl americký Buick.