Cena:

Chrome za přehlednější web: příští rok bude blokovat otravné reklamy

Nejpoužívanější webový prohlížeč Chrome se v první polovině příštího roku dočká nové funkce – blokátoru otravných reklam, které znepříjemňují prohlížení webových stránek. Standardní reklamní formáty, například i ty dostupné skrze AdSense, a které používáme i my na SMARTmanii, blokovány nebudou.

Google půjde především po otravných reklamách, které uživatele nutí čekat, případně vyskakují přes celou stránku, spouští zvuk nebo jiným způsobem otravují čtenáře. Vtipné je, že u mobilních reklamních formátů Google využívá pozice, kdy se při přepínání mezi stránkami zobrazí celoobrazovkový bannery – ten tak Google zřejmě z nabídky v AdSense bude muset odstranit.

S integrací této funkce se nepočítá jen do desktopového Chrome, ale dočkat by se měla i mobilní verze pro Android a iOS.

Blokované pozice na desktopu

  • vyskakovací okna s reklamou
  • automaticky přehrávané reklamy se zvukem
  • velké překryvné bannery
  • odpočet s reklamou, po kterém se stránka zobrazí

Blokované pozice na mobilu

  • vyskakovací okna s reklamou
  • automaticky přehrávané reklamy se zvukem
  • velké překryvné bannery
  • odpočet s reklamou, po kterém se stránka zobrazí
  • reklama, která překrývá více než 30 % obrazovky
  • blikající animace
  • celoobrazovkové reklamy
Autor článku
Jiří Hrma
Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií, cestovatel, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů.