Pokud byste si před pár dny pročítali sekci o elektromobilech na webu irské pobočky Audi, dost možná byste narazili na zajímavé informace. Jak upozornil Twitter uživatel @CillDar, Audi bez jakékoliv snahy o nenápadnost kompletně zkopírovalo sekci často kladených otázek z webu Tesly.
Audi Ireland clearly doing a copy and paste job with Tesla's page.@thirdrowtesla@Model3Owners @Audi @Tesla @earlectrek @vincent13031925 https://t.co/fQshNSewVfhttps://t.co/fy7xACeiD9
(Spotted by Andrew O'Connor) pic.twitter.com/Za3cUvaCAK
— CillDara (@CillDar) April 23, 2020
Na snímcích obrazovky je patrné, že převzetí proběhlo skutečně slovo od slova. A to včetně sekcí, kde se mluví o konkrétních produktech. Audi tak uvádělo, že „každý nový Model 3, Model S a Model X je kompatibilní s nabíjením CCS“.
Nepřehlédněte – Test Audi e-tron: pozdrav z budoucnosti
Pikantní opisování
Byť jde samozřejmě o poměrně nedůležitý incident, je hned z několika důvodů zajímavý. Zaprvé je vcelku překvapivé, že automobilka typu Audi nemá zpracované vlastní texty a rozhodla se převzít již existující. Samozřejmě je teoreticky možné, že informace do této sekce vložil třeba webmaster jako výplňový text, který měl být nahrazen. Nabízí se ale otázka, proč by si v takovém případě dával práci s kopírováním konkrétních informací a nevložil jakýkoliv obsah. Pro tyto účely se využívá například oblíbené lorem ipsum.
Audi tak dost možná jednoduše chtělo převzít ověřené informace od Tesly, a jen zapomnělo odstranit zmínku o modelech. V takovém případě jde ale o vcelku pikantní odhalení. Zástupci tradičních automobilek totiž Teslu často více či méně bagatelizují a staví ji do pozice jakéhosi start-upu, neschopného konkurovat zaběhlým značkám. Pravdou nicméně je, že Tesla v oblasti elektromobilů patří ke špičce. A pokud bude pokračovat politický tlak na snižování emisí a přechod k elektromobilům, teprve se ukáže, jak efektivně dokáží tradiční automobilky zkušenosti Tesly dohnat.
Tip: Tesla slaví. Vyrobila už přes 1 milion elektrických aut
Audi v každém případě po medializaci tohoto přešlapu web v tichosti upravilo. O Modelu 3 ani jiném se na něm tak už nedočtete. Původní varianta FAQ sekce je nicméně stále dostupná přes Wayback Machine a Tesla tak získala reklamu zdarma.